Drivet beställt, kommer på måndag. Dekaler och klarlack klart.
Sen återstår "bara" glasning, viktning och så koppel förståss. Vad använder Ni?
Kan man ha samma koppel på H0 som på H0n3? Kadeekoppel.
Riktigt snyggt bygge Arne. När det gäller koppel så har Kadee även koppel för H0 som en del använder, bl.a SMJ har jag för mig. Andra använder sig av TB-koppel, bl.a WNJ, vet inte om du känner till TB-koppel? TB-koppel får man själv bygga, fördelen med det är att det är nästan "osynligt". TB-koppel
Drivet monterat. Går mjukt och fint. Men behöver nog en hel del ytterligare vikt för att få en bättre dragförmåga.
Hur är det, man påverkar väl även "start och stopptrögheten" med en högre vikt?
Jag trodde att där blev en större tröghet med en högre vikt. Men så funkar det kanskr inte, Hur som helst måste jag öka vikten. Vägde loket på brevvågen och den visar endast 80 g. Behöver väl det dubbla misstänker jag.
Arne Falk skrev:
[img]http://
Drivet monterat. Går mjukt och fint. Men behöver nog en hel del ytterligare vikt för att få en bättre dragförmåga.
Hur är det, man påverkar väl även "start och stopptrögheten" med en högre vikt?
/Arne
Härligt att höra att drivet funkar som det ska,då är jag nöjd med vad vi har leverat från plåt till drivning,och grattis till ett enormt fint utfört bygge.Det finns ju gott om utrymme i kåpans främre delar att vikta ner loket,jag har använt Rimbo grandes små blykulor för att få tyngd.
bermod
Viktad o vädrad!
Jag har viktat karossen med blykulor blandade med epoxylim. Tyckte att jag lyckades peta in en hel del, men vikten ökade endast med 50 g. Väger nu 130 g. Får nog nöja mig med det.
Så var det dags för vädring. Tänkte endast ge den lite sot och damm. Med betoning på lite. Men det känns som om det blev för mycket. Detta är nog ett av de svåraste momenten. Jag har föga koll på vad jag gör.
Ser föresten nu att jag har glömt vädra banröjarna.