Lägger upp några bilder på resultatet av gårdagens lödande.
Det är en äldre plåt från Hobby-Teknik som vållar mig huvudbry.
Kan någon identifiera detaljerna som jag markerat med rött resp. grönt på plåten? Monteringsskissen som bif. plåten ger mig ingen ledtråd.
Jo, så här långt är jag själv tillfreds med resultatet. Jag har beställt gjutdelar via Perl idag. Även vindavvisare.
Men jag har två moment som inte är lösta. Jag saknar oljekylaren. Perl verkar inte ha någon i sitt sortiment.
Och så behöver jag dekaler.
Jo, så här långt är jag själv tillfreds med resultatet. Jag har beställt gjutdelar via Perl idag. Även vindavvisare.
Men jag har två moment som inte är lösta. Jag saknar oljekylaren. Perl verkar inte ha någon i sitt sortiment.
Och så behöver jag dekaler.
Tips mottages Tacksamt!!
/Arne F
Hej igen Arne.
Dekaler kan jag fixa, skicka ett PM till mig med din adress så ordnar jag det.SJ-dekal med nr 208 och 287 och med metkrok nr 107 och 126 finns med på samma dekal pris 59:-kr inkl. porto
Oljekylare försök att lyssna med Mats Björkelund på tel 021-331109 om han har några kvar.
bermod
Hej Arne!
Ditt bygge av Z43 ser riktigt prydligt ut! Vad beträffar kyl så har jag gjort mig ett sådant. Inte till Z43, då jag köpte VVA:s plåt för länge sedan och där ingick kylaren, men väl till min första Z4p. Också den en Hobby-Teknikplåt, inköpt någon gång i början av 1980-talet. Men tekniken torde gå att praktisera även på Z43. På bifogade, mycket enkla skiss ser du principen:
Givetvis går metoden att applicera även på styrenplast men då behöver ju inte gallret bockas sammanhängande utan kan tejpas på millimeterpapper. Lödkolven behöver ju heller inte användas (mer än för att värma konjaken ) ).