Tillfälligt uppriggad i dagsljus, blev lite bättre än sist. Svenne beskrev förebilden på ett inlägg tidigare, här stämmer modell och verklighet ej alls. En fantasiprodukt som jag ej heller hade en aning fanns i Ulvsunda med ett liknande firmanamn fören jag såg mässingsskylten (från en radioapparat) som nu sitter monterad på byggnaden.

Det som fixades var en ommålning i ungefär samma kulör som plasten. Har murat igen några öppningar under traversen då jag utgått att kåken har haft en annan funktion innan "radiotiden". Tillhörande "rooftop water tank" uteslöts givetvis. Taket har höjts upp till övre kanten för att få bort det amerikanska stuket uppepå. Och till sist lite väderbitning.
Och vilken lycka att växlingspersonalen "råkat" ställa en O-vagn med last på just detta spår vid lastkajen. Fabriken kommer att hamna långt bak i en kommande anläggning. Planer måste man ju ha...
Detta lilla Egger-Bahnlok är det enda smalspåriga jag äger. Ett arv från min farbror, jag minns som liten grabb hur otroligt fascinerad jag var av hans grejer vid besöken. Han hade en hel del vagnar och ett litet diesellok av samma märke som dessvärre ej fanns att finna efter hans frånfälle. Om mina drömmar om en svensk bana blir verklighet så ska jag givetvis ha en smalspårig bibana, dock ej från Egger-bahn.
Åker på semester ut till klorofyllen på Blidö med mina ungar i morgon, återkommer om ett ombyggt tre-dörrars lokstall från Kibri nästa gång.
Ha en bra sommar hälsar Janne C