Mässingsjuntan
-
- Inlägg: 139
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 09:05
Re: Mässingsjuntan
Tummen upp,
startbilen med 2500kg fram och 700kg bak var inte go i terräng. På instrumentpanelen fanns det två reglage för diffspärr, då blev den riktigt djävlig att styra. Bilen var dessutom H-hangar-märkt och hade extra gnistsläckaravgasrör och utan dubbdäck. Hemma på flottiljen gick det väl an men ute på landsvägen ville man ju bestämma vart man skulle.
mvh Kjell G
startbilen med 2500kg fram och 700kg bak var inte go i terräng. På instrumentpanelen fanns det två reglage för diffspärr, då blev den riktigt djävlig att styra. Bilen var dessutom H-hangar-märkt och hade extra gnistsläckaravgasrör och utan dubbdäck. Hemma på flottiljen gick det väl an men ute på landsvägen ville man ju bestämma vart man skulle.
mvh Kjell G
-
- Inlägg: 308
- Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:24
Re: Mässingsjuntan
He he, stabsterrängbilen var väl nästan lika vrång med skillnaden att skåp + innehåll gjorde den nästan lika felbalanserad åt andra hållet! Jo, jag kommer ihåg de två vipporna på panelen. I med dem och se'n blev det till att hålla hårt. Rakt fram var bra (den gick som på räls!), allt annat krävde brottning - servo!? vad é de'?!
Så för att lasta dessa på jvgvagn så var det väldigt behagligt at lasta från ändan på vagnen och utan diffspärr! Övade det en gång vid stationen i Karlsborg.
/Peter
Så för att lasta dessa på jvgvagn så var det väldigt behagligt at lasta från ändan på vagnen och utan diffspärr! Övade det en gång vid stationen i Karlsborg.
/Peter
Re: Mässingsjuntan
Mazz skrev:
Tunnelbanebygge i vilken skala vet jag faktiskt inte.....
****
T-banevagnen med littera C2, är i H0-skala. Finns att köpa, som enkel modell/leksak på spårvägsmuseet i Stockholm.
Med lite pyssel så går det att åstadkomma en fin modell av den.
Förebilden fanns host Stockholms spårvägar, SS. Sedemera Storstockholms lokaltrafik, SL.
HJP
Re: Mässingsjuntan
Äntligen dags för mässingsjunta igen! Kl 18 i SMJ lokaler, välkomna!!

Öppna vagnar behövs också...

Så, en till kommer nog till användning.

Sakta fram går Ma-bygget, börjar nu och klä på underredet.

Plogar helt enkelt.

Lars-Erik kör så det ryker...

Kvällens gästande lok och dess ägare.

Torr-spårning...
Välkomna!

Öppna vagnar behövs också...

Så, en till kommer nog till användning.

Sakta fram går Ma-bygget, börjar nu och klä på underredet.

Plogar helt enkelt.

Lars-Erik kör så det ryker...

Kvällens gästande lok och dess ägare.

Torr-spårning...
Välkomna!
Re: Mässingsjuntan
Mazz skrev:
Plogar helt enkelt.
Välkomna!
Var kommer dessa plogar ifrån? Hemsnidade eller från någon etsproducent?
Re: Mässingsjuntan
Ingen mässingsjunta idag!
Det är en kombination av solsting och omflyttning av lokaliteterna hos vår goda värd, SMJ.
Så här brukar det i alla fall se ut, det kommer en onsdag i nästa vecka också!




Det är en kombination av solsting och omflyttning av lokaliteterna hos vår goda värd, SMJ.
Så här brukar det i alla fall se ut, det kommer en onsdag i nästa vecka också!




-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: ons 30 maj 2007, 18:39
Re: Mässingsjuntan
Jag får försöka att göra mig ett ärende till Stockholm någon onsdag,
och besöka ER!
/Sören, Ristat & Skuret
Kartongkhmer som nu verkar bli laserboardkhmer!
och besöka ER!
/Sören, Ristat & Skuret
Kartongkhmer som nu verkar bli laserboardkhmer!
Re: Mässingsjuntan
Sören Andersson skrev: Jag får försöka att göra mig ett ärende till Stockholm någon onsdag,
och besöka ER!
/Sören, Ristat & Skuret
Kartongkhmer som nu verkar bli laserboardkhmer!
Det ser vi fram mot mycket!

Re: Mässingsjuntan
I kväll ska det nog allt bli junta... I någon form i alla fall.

Välkomna från kl 18 i SMJ lokaler!

Välkomna från kl 18 i SMJ lokaler!
Re: Mässingsjuntan
Junta blev det, så även denna onsdag! I nya lokalen sedan förra gången.
Välkomna från kl 18, i SMJ lokaler, Rosenlundsgatan 54.
Välkomna från kl 18, i SMJ lokaler, Rosenlundsgatan 54.