Ola Ahlström skrev: ...nåväl, inget som inte en mekanisk rengöring med fil, slippapper och glasfiberpenna kan åtgärda...
/Ola
Hej Ola!
Ett stort lycka till med din fortsatta och "eviga" ledighet (från lönearbete, gu´bevars). Ditt byggtempo har redan tidigare gett mig rysningar av obehag, dock icke av dina byggen, utan över mitt eget snigeltempo. Men det är ju som sagt ingen tävling och något spurtpris delas inte heller ut för att ha gått i mål med ett modellbygge på rekordtid; vi bygger när vi har lust och tid. Och vissa har mer tid än andra och kanske lust också. Jag ser fram emot att följa dina byggtrådar i fortsättningen också även om de kanske kommer att bli ännu fler än tidigare. Kärt besvär...
Så till dina funderingar om det vita pulvret på dina lödningar. Som gammal industrilaborant så tror jag att du har fått något intressant salt på din NN-vagn som mycket riktigt kommer sig av dålig rengöring. Jag vet att detta är svårt att få bort men med en bläster tror jag att det skulle kinna gå att få bort det och du får en fin yta att måla på. Var försiktigt med fina detaljer och tunn plåt så att du inte kallbearbetar och deformerar delarna.
/Göran T