Sitter och spanar på brevinkastet och drömmer tillbaka till den gamla goda tiden när det nästan varje dag trillade in något spännade mj-paket. Just nu väntar jag på några Gp-lok men de tycks dröja, kanske lika bra det eftersom jag ännu inte blivit pensionär....
Däremot kom detta idag...
dekaler från Sveriges framsida för att korrekt kunna märka en gul F-vagn m/1866 för 3:e Trafikdistriktet.
Resultatet får vänta men kommer att påminna om denna;
Jag börjar få grepp på G-vagnar m/1856 nu...
med totalt åtta byggda. Fem bruna från 1:a Trafikdistriktet (Stockholm), en grå från 2:a Trafikdistriktet (Göteborg) och så två gula från 3:e Trafikdistriktet (Malmö). Har en misttanke vad som kommer att pryda årets Hjulkort.
När jag nu fått upp "ångan" är det lika bra att bygga två till. Skulle inte skada med en grå och en gul till. Detta bygge sker parallellt med bygget av några G m/66 (ModellMekanik) men visst skulle det vara roligt att etsa några andra gamla godsvagnar från 1860 som komplement, eller?
Får man inte leverans i brevinkastet får man väl som väl själv ge sig till butiken. Mitt lager av penslar var på upphällningen. För några år introducerades jag av plastbyggarkamraterna för en penselprodukt som jag använt sedan dess. Förutom en prisvärd produkt ligger penseln bra i handen. Nu var det dags att fylla på lagret...
och jag hoppas att bilder återger penselkvalitén
I samband med inköpet såg jag något spännade på hyllan. De som känner till mitn målningsmetod vet att jag föredrar sprayburkar och nu hittade jag ett nytt spännade sortiment.
Med tanke på priset, 48 kronor, kunde jag inte låta bli att testa. Återkommer med resultatet.
46 days, and counting...
/Ola