Vi har rullat igång planeringen för Dream-track 2011, på söndag ska vi kika på lokalerna som verkar har förändrats en hel del från förra året. Men inför detta vill jag ändå ställer frågan hit till alla Smalspårsfrämjare:
Finns det någon här (individ eller grupp) som är intresserad av att besöka Dream-track med moduler?
Det kan vara "egen norm" eller tillsammans med andra. Personligen skulle jag VÄLDIGT GÄRNA se lite smalspårsmoduler...

Planerna för Dream-track är ankomst (för de som vill) på torsdagskvällen den 17e, körning hela fredagen (förhoppningsvis), lördagen körning plus ett "öppet hus" då allmänheten är välkommen att kika. Söndagen är det återigen körning tills vi river och åker hem. Fokus är ju "köra tåg på moduler" men jag hoppas att det ska gå att forma träffen till en "allmän träff" också där man kan ta med och studera modeller och annat precis som "vanligt" (för oss inom främjandet...).
Ett mer detaljerat program kommer under oktober hoppas jag...
Har man inga moduler kan man vara med ändå, trafikspelen behöver folk och som vi har konstaterat så krävs ofta 3 personer för ett lyckat trafikspel, en förare, en växlingsledare och en som står bredvid och kommer med "förbättingsförslag" och garvar lite vänligt när det inte blir som man tänkt sig...

Blir 2011 året då Smalspåret tar klivet ut i modulvärlden? Hoppas det...

Hälsar,
Anders Ö