Tomas
NKlJ Lokbygge
NKlJ Lokbygge
Håller på att provbygga ASJ-loket från NKlJ och tycke att jag kan dela med mig någon bild.

Tomas
Tomas
-
Re: NKlJ Lokbygge
Hei Tomas
Når den blir klar så kommer det en bestilling.
Hilsen
Arne Syverstad
Når den blir klar så kommer det en bestilling.
Hilsen
Arne Syverstad
Wow, this loco looks really interesting!!
Is it going to be running on narrow gauge?
Is there a kit available?
Excellent work, can't wait to see some more pics
regards,
Max
Is it going to be running on narrow gauge?
Is there a kit available?
Excellent work, can't wait to see some more pics

regards,
Max
-

I virkeligheten
Hilsen
Arne
-
TomasP skrev: Håller på att provbygga ASJ-loket från NKlJ och tycke att jag kan dela med mig någon bild.
Tomas
Snyggt Tomas, som vanligt.
Har du börjat fundera på drivet till denna maskin, jag kan tänka mig att du har en skaplig utmaning framför dig är.
VH
/Johan
Vänliga hälsningar
Johan
Johan
Drivning prototyp 1 och 2 har byggts och ur det är prototyp 3 på väg. Utifrån erfarenheterna från 2:an är vi ganska optimistiska om funktionen. Egentligen vet vi att det kommer att funka men kanske inte hur snäva radier drivet kommer att klara. Jag har 40cm radie på min lilla bana och håller tummarna för att det ska funka men 60cm bör inte vara några problem.
Tomas
Tomas
Ser riktigt bra ut Tomas! NKlJ är ju lite av favorit för mig och ett falulok med en räcka Mo-vagnar efter är ju inte fy skam...
Mvh
Magnus C
Mvh
Magnus C
Jättekul Tomas!
Några NKlJ-lok lär knappast rulla på min bana VWJ, men det här loket är ändå så pass intressant att jag skulle kunna tänka mig att bygga det ändå. Snyggt jobbat! Väntar med spänning på fortsättningen...
/Göran T
Några NKlJ-lok lär knappast rulla på min bana VWJ, men det här loket är ändå så pass intressant att jag skulle kunna tänka mig att bygga det ändå. Snyggt jobbat! Väntar med spänning på fortsättningen...
/Göran T
Jag har sedan 15-20 år en modell med kåpan i styren och ungerrede i mässing, som faktiskt går att köra på 250 mm radier.
Är du intresserad kontakta mig, så kan jag dela med mig ideerna kring underredet.
Lars
Är du intresserad kontakta mig, så kan jag dela med mig ideerna kring underredet.
Lars