Jag tror ingen har multikontakten till NKlJs AEGlok till salu, men Lars Torsner hade i Smalspårigt 19 & 20 en artikel om hur mn bygger en mässingmodell av loket. I nummer 20, som jag tyvärr inte kan hitta, tror jag, att han beskrev hur man själv gör en sådan kontakt.
Lars
PS. Är dt du som är den NKlJ intresserade på Hvaleröarna. Jag tillbringar mina sommrar på Öddö i Strömstadsskärgården.
Hei
Det er min bror Øistein som bor på Hvalerøyene og som også er NKlJ fan.
Vi har sammen hatt mange reiser til Hagfors på 80tallet.
Jeg bygger 2 stk. AEGlok på Rene Sjöstrands etsplåt og savner 4 stk. multkontakter.
Hilsen
Arne
PS. Om noen har den artikkelen tar jeg gjerne imot en kopi.
Hvis noen har nr.19 og 20 til salu er jeg interesert i å kjøpe tidningene.
Hei
Vi har besøkt Hagfors ca. to ganger i året mellom 1980 og 1990.
Det blir ikke det samme når sporet slutter i Stjärnsfors.
Nå venter vi spent på Peter Berggrens filmer hvor vi har bidratt med noen
meter smalfilm.
Jeg får heller oppleve litt NKlJ i H0n3.
Den här 25 år gamla beskrivningen var den jag tog upp i ett mail och undrade om inte någon kunde göra en ny artikel - byggtråd- om AEG loken.
Jag behöver en plåt för korg och en för underrede. Hur det såg ut på riktigt vet jag för jag har ett par bra ritningar på loket, men att göra modell efter AEG ritningen är en helt annan femma, det klarar jag inte. Hade en kantakt med en kille i skåne som höll på med ett chassie men jag har fappat bort det mailet. Han hade problem att hitta rätt sorts hjul.
Ni som känner igen er, hör av er till mig i PM om var ni fått tag på över OCH underdel Jag avser Ho ( e, n3.5', m ) Jag har en liten bana för Hom där jag kör ett par Y5 och en Hilding Yo1 med RG-släp. Har el-drift uppsatt med typ trästolpar som förekom bl.a på Rb och som jag tror i Värmland. Här kan det passa med ett NKlJ - tåg.
Mvh 14 Kell Granander