Tänkte ta upp den här avsomnade traden igen. Jag har börjat bygga pa min andra Walde Z4p, som jag tänkt ska fa nummer 317, alltsa en av de multipelkörbara lokomotorerna.
Här är huvuddelarna sa langt, med Thomas Jonssons drivning längst upp.
Jag valde en alternativ infästning av drivet mot underredet. Infästningen är uppbyggd av 4x2 mm mässingsprofiler. Pa sa sätt kan jag finjustera koppelhöjden (16,7 mm över r.ö.k.) samt underredets höjd (för att fa fjäder-axelbox paketet att passa mot axeln) separat.
Här är allt monterat.
Jag kortade av langbalken och den bakre barlasten med 1,5 mm, detta för att barlasten ska ga i linje med den bakre huven.
Drivet anpassat till min infästning, dvs den utstickande delen under kopplet har kapats. Här syns ocksa infästningen till bromsdelarna, även denna byggd av 4x2 mm mässingsprofiler.
