Många tåg på Örvesjö station
Re: Många tåg på Örvesjö station
Tjusigt värre.
Bonden slapp försöka fösa bort det håriga sovande "Odjuret" den här gången....
Bonden slapp försöka fösa bort det håriga sovande "Odjuret" den här gången....

Snyggt!
Olof
Olof
-
Det sovande "Odjuret" har intagit Hasslaröds hållplats i väntan på dagens rälsbuss.
-
Fina modeller, detaljer och fin film!
Gillar detaljen med bromsskorna på lokomotorn!
Snyggt!
/Mats
Gillar detaljen med bromsskorna på lokomotorn!
Snyggt!
/Mats
Härligt! Mycket att titta på....
För övrigt verkar den enkla hållplatskuren vara ett synnerligen stabilt bygge...
Mvh
zikkan
För övrigt verkar den enkla hållplatskuren vara ett synnerligen stabilt bygge...

Mvh
zikkan
Imponerande!
MVH / Per N

MVH / Per N
-
Han sover väl inte, han vaktar väl skogen, så att inte Fi kommer och äter upp den. Det kan i o. f. s. se ut som en realistisk avverkning, men är inte jätteskôj om man lagt mycket tid på plantering.Torbjörn Holmberg skrev: ↑sön 07 jun 2020, 18:16 Det sovande "Odjuret" har intagit Hasslaröds hållplats i väntan på dagens rälsbuss.
Att bygga stabilt har du väl lärt sedan länge?
Tittade en gång till på filmen och funderade på TCs fordon... Vad är det för märke på bilen? Jag känner inte riktigt igen "huvkråkan", LaSalle, Hispano Suiza?...
Sedan undrar jag givetvis hur du löst ombyggnaden från väg- till rälsfordon, drivning mm?
Mvh
zikkan

Sedan undrar jag givetvis hur du löst ombyggnaden från väg- till rälsfordon, drivning mm?
Mvh
zikkan
-
Jag och bilar
, nåväl jag har nu vänt fordonet uppochner och den kinesiska tillverkaren hjälpt oss här med att skriva Cadillac V16 under bilen.
Drivningen är gjord av Thomas Johnsson i Göteborg och består av en liten Faulhaber som driver via en O-ring en liten växellåda på bakaxeln, en gammal beprövad drivning till små fordon, funkar bra. Strömupptagning på alla hjul.
Tobbe H

Drivningen är gjord av Thomas Johnsson i Göteborg och består av en liten Faulhaber som driver via en O-ring en liten växellåda på bakaxeln, en gammal beprövad drivning till små fordon, funkar bra. Strömupptagning på alla hjul.
Tobbe H