Som sagt är inte denna bro original. Här är det nog sentida fyrskäringar eller block som lagts ovanpå balkarna. Det finns en bild på sidan 157 i Staffan Mörlings
Skogsbana (SJK 22) som visar rivning av räls och slipers på bron. Balkarna verkar dock vara lika, men om det är samma som lades in 1913 får man nog låta vara osagt...
Broarna längs LBB beskrivs av Mörling:
Mangsälven, 11 m spann, bro av helsvetsade balkar INP 50, landfästena i betong med stenbeklädnad, brosliprar 14 cm tjocka, fästa med hakbult i balkarna.
Svartån, 10,5 m spann, samma slags balkar som Mangsälvsbron men med två tvärbalkar och krysstag i de tre avdelningarna i bron.
Hafsjöälven, 2 m spann, träbjälkar 30x30 cm, landfästen av sten.
Svartån har rensats sen banan revs på 30-talet (Bosjöhammaren låg ju här och var ändpunkt på banan från sensommaren 1931), så man vet heller inte vad som skett i samband med det gällande påverkan på landfästen m.m. Men jag tyckte det var lite kul när jag nu ändå hade bild på en före detta 600 mm-bro
