Hej!
Som nybliven i detta forum, tänkte jag visa lite bilder på min påbörjade "gladbyggareanläggning" med inspiration från Hans S har jag i min och min frus lilla tvåa försökt mig på en mindre anläggning i Skala 0e 16,5mm spår (Peco).Bilderna är mest till för att få tips från er som verkar vara fullblodsproffs på byggande.
Ska föreställa någonstans i Maine USA på 50-talet.Allt jag gör är egentillverkat av diverse material, dock ej lokstallsportar och skorstenar.
Med vänlig hälsning,
Bengt J
Gladbyggar-anläggning
-
Gladbyggar-anläggning
- Bilagor
-
- Två moduler 900*400
- IMG_1172.jpg (153.47 KiB) Visad 6029 gånger
-
- Lokstall samt lastbrygga med kur
- IMG_1169.jpg (222.55 KiB) Visad 6029 gånger
-
- Inne i handelsboden
- IMG_1176.jpg (295.22 KiB) Visad 6029 gånger
-
- Mina lyktstolpar
- IMG_1182.jpg (162.06 KiB) Visad 6029 gånger
-
Re: Gladbyggar-anläggning
Det var en mycket trevlig liten bana! 
Med vänlig hälsning
Daniel

Med vänlig hälsning
Daniel
-
Tack för det Daniel. 

Kul att du bygger en bit i taget utan kompromisser.
/Olof
/Olof
Mycket trevligt "Gladbygge" nästan så man kan ta modet till sig och skapa en tråd om mitt gladbygge en micro anläggning i 0n18 (nollan på 9 mm)
Ska bli kul att följa den här Maine banans väg
/Hans H
Ska bli kul att följa den här Maine banans väg

/Hans H
-
Hej Hans!
Det tycker jag verkligen att du ska göra.Alla kan inte vara niträknare och super detaljerande, huvudsaken är väl att man har roligt när man utövar sin hobby, och att det kanske också blir prismässigt överkomligt.Blir kul att följa vad du gör.
Med vänlig hälsning,
Bengt J
Det tycker jag verkligen att du ska göra.Alla kan inte vara niträknare och super detaljerande, huvudsaken är väl att man har roligt när man utövar sin hobby, och att det kanske också blir prismässigt överkomligt.Blir kul att följa vad du gör.
Med vänlig hälsning,
Bengt J