Någon som använt Polly Scales Railroad Tie Brown? Jag köpte en burk för något år sedan och tyckte den var allt annat än brun som namnet antyder så den blev aldrig använd. När jag nyligen hittade denna sidan http://www.micromark.com/polly-scale-ra ... ,7699.html så såg jag på bilden att färgen absolut ser brun ut, både i färgrutan samt på bilden av burken där det absolut antyds att färgen ska vara brunaktig.
Jag funderade då på om burken jag köpt varit gammal eller blekts av solljus eller om någon annan påverkan fått färgen att bli grå. Så jag köpte en burk till, men även denna var precis lika grå utan tillstymmelse av brunton. Har jag haft otur 2 ggr eller är färgen så grå trots sitt namn och tillverkarens bild som visar en brun färg.
Någon som använt Polly S Railroad Tie Brown?
-
Re: Någon som använt Polly S Railroad Tie Brown?
Har hänt samma sak för mej, men efter en mycket noggrann omrörning har det lösts sej, varje fall för mej. Men jag ska absolut ej vara säker på att det gäller samma för dina burkar Lasse.
Hälsar Janne C
Hälsar Janne C
Några av mina vänner som är plastmodellbyggare köper inte färg på internet när det är vinter och färgen kan bli riktigt kall för att det skulle försämra färgen på något vis.
Men jag brukar fråga dem om de vet vad som hänt med färgen innan den kommer till butiken?
/Mika
Men jag brukar fråga dem om de vet vad som hänt med färgen innan den kommer till butiken?
/Mika
janclaesson skrev: Har hänt samma sak för mej, men efter en mycket noggrann omrörning har det lösts sej, varje fall för mej. Men jag ska absolut ej vara säker på att det gäller samma för dina burkar Lasse.
Hälsar Janne C
Ok, var det Railroad Tie Brown du upplevt detta med eller det var någon annan Polly S färg?
Mikath: Minns inte när jag köpte den första burken men båda är köpta från MJ-Hobbyexperten och dom kan ju ha beställt hem färgerna under vinterhalvåret om det nu skulle vara detta som kan vara orsaken till att färgen är som den är.