Lite sot saknas än så länge, och stuprören monteras först efter att en anläggning är på plats. De brukar ha en benägenhet att lossna vid "hyllförvaring"...
Byggsatsen har stennischer på 2 rader bredvid stallportarna, där limmade jag istället i tegel från Vollmerflak. Det fanns till buds just då, lite större tegel och en något mörkare färg. Sånt som syns vid närbilder, men på lite håll är det okay. Portarna är eftersträvade att se slitna ut, det var länge sedan de målades om. Följde rakt av den befintliga nederkanten på dessa. Syns tydligt att man kan välja räls med banvall eller utan, banvall in i ett stall är ej är det ultimata. Kunde förstås kortat av porten för att få en rak kant men det blev för mycket pyssel med alla skarvningar i plast.
En utbyggnad finns som tillbehör för att kunna få in längre ånglok, syns ej på mina bilder. Heljans F-lok bör ha plats i lokstallet var tanken. Det var byggnad nr 3 jag byggt sista vintern, mycket annat har istället tagit en del tid från hobbyn. Sticker till MJ-hobbyexperten senare idag för att inhandla rätt storlek på tegelplattor inför försvenskningen av Auhagens Bahnhof Krakow. Den stationen blir det mycket pyssel med att få till. Hoppas att jag vet vad jag gör...
Mvh Janne C