Hej, jag fick hem en loksound micro V4 häromdagen. Jag håller precis på att uppdatera den med min Lokprogrammer, men är det någon som har provat egna projekt i V4? Det finns ju inte direkt massor med färdiga ljud till den än så länge.... inte ett enda US ånglok....
Alla tips välkomnas!
Loksound V4 erfarenheter?
Loksound V4 erfarenheter?
Deo adjuvante labor proficit

Re: Loksound V4 erfarenheter?
Nu har jag laborerat lite med den nya programvaran, och än så länge är jag väldigt nöjd med hur det fungerar.
Jag hade inte velat programmera dekodern utan Lokprogrammern dock.... indexerade CV värden och sånt....
Men det är hur som helst ett steg till i rätt riktning av ESU!
Ska bli kul att se hur dekodern funkar i loket. Jag använder alltid min dekodertester för alla justeringar innan jag monterar in dekodern i ett lok, blir så jobbigt om det inte fungerar annars....
Så nu ska jag kapa bort NEM-kontakten och löda in den i min Boxcab.
Jag hade inte velat programmera dekodern utan Lokprogrammern dock.... indexerade CV värden och sånt....
Men det är hur som helst ett steg till i rätt riktning av ESU!
Ska bli kul att se hur dekodern funkar i loket. Jag använder alltid min dekodertester för alla justeringar innan jag monterar in dekodern i ett lok, blir så jobbigt om det inte fungerar annars....

Så nu ska jag kapa bort NEM-kontakten och löda in den i min Boxcab.

Så, nu har jag installerat dekodern i min Boxcab

Det är fantastiskt vad fint den går nu!
Ljudet jag valt (tills jag gjort ett eget) är en Baldwin VO6.
Själva motordrivet är ju helt överlägset allt annat jag provat. Dessutom är dekodern väldigt okänslig för smuts på rälsen. Ska bli kul att se hur pass mycket man missat att justera...

Det är fantastiskt vad fint den går nu!
Ljudet jag valt (tills jag gjort ett eget) är en Baldwin VO6.
Själva motordrivet är ju helt överlägset allt annat jag provat. Dessutom är dekodern väldigt okänslig för smuts på rälsen. Ska bli kul att se hur pass mycket man missat att justera...

Hej Håller på att lära mig hur programmet fungerar. Att göra ljud i det nya programmet är helt annorlunda jämfört med tidigare. Dock kan du skapa V3,5 ljud som du sen konverterar till V4,0....... i programmet
Mats Dahlström
Mats Dahlström
Tackar för tipset. Kan man använda programmet LokSoundsExtractor.exe till V4 filerna?
Det har tydligen varit problem att importera filer till V4?!?
Ska ju tydligen vara någon sorts stereo effekt också? Någon erfarenhet?
Det har tydligen varit problem att importera filer till V4?!?
Ska ju tydligen vara någon sorts stereo effekt också? Någon erfarenhet?