Första steget är att numrera delarna så vi pratar om samma sak. Jag har utgått från Peter Estelius bilder i den här tråden: http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpB ... f=9&t=1173
@Peter: Säg ifrån om du tycker det är fel att jag lånat dina bilder till denna tråd.

Lista på delar (efter vad jag tror):
1, 2: Baksida till del 4 och 5
3, 6: Hyttens fram och baksida
4, 5: Hyttens sidor med dörrarna
7, 8: Gångborden
9, 10: Konsoler till bromsrörelsen
11, 12: Plogarna
13: Bottenplatta för karossen
14, 15: Motorhuvar
16: Tak på hytten
17: Drivning
18, 19: Tanklock
20-23: Lagerboxar
24: ???
25: Strålkastare
26: Solskärmar?
27: Backspeglar
28: Fotsteg
Kontrollera back-to-back-måttet på hjulaxlarna. På mitt lok var hjulen ihoptryckta efter posthanteringen.
När delarna 1,2,4 och 5 ska tas bort så tänk på vilket håll plåten är vänd om du använder kniv för att skära av hållarna eftersom delarna är nedetsade precis där hållarna sitter.
Drivningen och karossen bör ju kunna delas på senare och det finns två hål fram resp. bak på drivningen. Så man borde kunna borra och gänga två hål i bottenplattan och sedan skruva underifrån. Men man bör nog planera montering av koppel samtidigt.
OBS!! Drivningen har ett kugghjul längst fram och längst bak som tar i om bottenplattan vänds åt fel håll. Det finns en infasning bottenplattan som passar för dessa två kugghjul men enbart om bottenplattan är rättvänd.
Angående koppel: Är det någon som har en aning om hur H0n3-kopplet ska monteras på loket? Det berömda kugghjulet ovan gör att jag undrar om det går att få dit ett H0n3-koppel och i så fall hur.
Montering:
(Bara mina tankar, jag har inte börjat löda än)
1) Ta bort del 1,2,4 och 5. Vik in flikarna enligt vikanvisningarna på alla fyra delarna. Sätt sedan ihop delarna parvis. Det finns ett hål på del 1 och 2 som passar ihop med hålet på dörren på del 4 och 5 om man har parat ihop rätt.
2) När detta är gjort passar del 3 och 6 ihop med paren ovan.
Fyll gärna på...
Mvh Daniel