Det har gått flera veckor sedan jag senast redovisade vad brevbäraren levererat i mitt brevinkast. Anledningen till min tystnad har till stor del berott på att jag just nu förbereder min hastigt uppkomna pension, något som tar ganska mycket av fritiden i anspråk, dels att jag de facto inte fått alltför mycket levererat.
Detta har dock ändrats de senste veckorna. Idag kom till exempel två chassier till NKlJ:S AEG-lok som varit beställda sedan flera år tillbaka.
Det verkar lite som ketchup-effekten - först inget, sedan allt på en gång. Dekaler och Etsat har oxså modellen på gång, en modell som jag givetvis också måste testa.
Och från HNJ:verkstad dök för några veckor sedan en av deras sista (?) smalspårvagnar upp, Görlitz-vagnen som funnits på fleras smaslpårsbanor.
Från en av våra svenska producenter dök det upp en försändelse som ser riktigt spännande ut. Etsplåten ligger nu på arbetsbänken men jag får nöja mig med att visa förpackning då jag avkräfts fullständigt tystnad! En konsekvens av mitt tjatande att få köpa en plåt före releasen.
Jag tror dock att flera än undertecknad kommer att bli intresserade av modellen när den släpps.
Så då till "mitt eget paket".
Vad gör man när producenterna inte "tror på ens förslag"? Jo man får ta saken i egna händer och ser själv till att önskemodellen blir av. Resultatet ligger i paketet och jag kan avslöja så mycket som att "nu löds det för fullt"! Byggresultatet hoppas jag kunna ta med till Bankalaset, annars blir det till Norra Sandby.
/Ola