Innan jag visar vad brevbäraren kom med idag är jag skyldig en bild av "modellen jag svor tystnad om";
Det är en modell av en fångvagn littera E, senare E2, som levererade i tre exemplar av A. Keiller i Göteborg år 1866. En modell som väl passar in i bland mina "gamla" 1860-talsvagnar. SV&LV har ännu en gång konstruerat en spännande modell.
Så till dagens paket. Äntligen dök "Modellen" upp;
Inte bara en utan två;
Ohsa loket i grönt och så WW1 satsen med loket i grått.....
Tyvärr känns loket lite stort men jag har kanske påverkats av diskussionen i andra trådar om modellens skala. Det blir till att kontrollmäta lite senare. I ämnet "olyckligt" kan jag tillföra att de vagnar, främst stolpvagnen, som medförljer WW1 tågsettet så handla det om en ömtålig modell. På min vagn hade två stolpar ramlat av och ytterligare en brutits av, finner dock ingen anledning att reklamera men tipsar överdiskenköpare att kontrollera köpet.
Så lite modeller som inte kommit genom brevinkastet. Går lite från ämnet men som ordspråket säger; "kommer inte berget till Mohamed får Mohamed komma till berget", och nu pratar jag Bankalaset i Skövde. Med hem i bilen hade jag följande;
En TGOJ X20 med drivning från Dekaler&Etsat....
en SJ M1 m/88, konstruerad av Kolo men såld genom Rimbo Grande.
Apropå Rimbo Grande så slank det ner två byggsatser....
nämligen en gammal SRJ boggiepersonvagn som man inte kan ha för många av, i alla fall inte mindre än sju.
Och så en Oa vagn;
/Ola