Ett lokstall

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Lasse M

Re: Ett lokstall

Inlägg av Lasse M »

Johanmmolin skrev: Om det fanns flera enspåriga rundstall för smalspår har jag ingen aning om.

Om jag inte minns fel så är smalspårstallet i Berga ett enportsrundstall.
larsess

Inlägg av larsess »

Nej inte på rak arm, tyvärr. Jag får kolla det vid mitt nästa besök i vår klubblokal.
/Larsess
Arne Syverstad

Inlägg av Arne Syverstad »

Ettspors ringstall for smalspor finns i Deje

Arne
Lasse M

Inlägg av Lasse M »

larsess skrev: Nej inte på rak arm, tyvärr. Jag får kolla det vid mitt nästa besök i vår klubblokal.
/Larsess

Det behövs inte, trodde du kanske kom ihåg det. Då letade jag själv i Kibris .pdf-katalog istället. Hittade vad jag tror är huset, "Haus Maybach" med art. nr. B-8717 eller möjligen "Werkswohnhaus Bottrop mit Nebengebäude" art. nr. B-8192, här får man dock även en mindre byggnad med så denna kostar ju troligtvis mer.
Användarens profilbild
HJP

Inlägg av HJP »

janclaesson skrev: Visar mitt senaste alster som också blev färdigbyggt i vintras, och detta är ett lokstall från Kibri. Har lusläst div forum, böcker om mj och gjort en tolkning av alla goda förslag och ideer.

Mvh Janne C

Janne, jag måste be dig kolla denna länk. Visst är det en läcker förebild. De andra två bilderna gör inte ont heller:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=87957

Jodå, ni andra får också titta ;)

HJP
janclaesson

Inlägg av janclaesson »

Nä, dom bilderna gjorde ej ont ;o) Kul att få se dem här innan man ens hunnit kolla in det forumet. Brukar smygtitta även där, mycket inspirerade foton som faller i smaken för modellbygge. Man får man vara kvick som attan om man vill spara bilder, otrolig fart på järnvägshistoriskt forum...

Janne C, som kommit igång igen
Skriv svar