Efter att ha sett några engelska anläggningar byggda i lådan Apa från Ikea, har jag skaffat 3 st apor (?) och börjat bygga . Tanken är att det ska bli en liten industribana, från ett grustag och in till ett cementgjuteri. Har börjat med den mittersta modulen, och så här långt ser det ut på detta vis:
Jahaja.... så sitter man på ahrrselett och gapar igen! Verkligen kul att se och se och mycket inspirerande!! Skall bli spännande att se fortsättningen. Själv har jag nytt två köksfönster idag.... Inte lika kul som det här!!
Lite långsammare byggtakt ett tag, men det har ändå inte avstannat helt. Börjar närma mig färdigställande av första dioramat - återstår en massa småplock, en del buskar och träd och en finputsning av bakgrunden, men på det hela taget börjar slutresultatet skönjas
Kul att se! Det finns en hel avdelning på Gn15-forum för APA-moduler, se http://forum.gn15.info/viewforum.php?f=19 Undrar om IKEA vet om vad som driver efterfrågan på deras låda - en helt ny marknad öppnar sig..
Jo, jag såg idéen att bygga i dessa lådor på Gnatterboxforumet, dock efter att du Lennart tipsat om det på vårt forum. Har köpt på mig ett litet lager med apor, även om det inte blir dioramabygge i allihop så kan man kanske använda dem att förvara grejor i?
Hann få dit lite växtlighet och småplock innan det blev kväll:
Hamnade på avdelningen finputs - inget som syns vid första anblicken, men som har betydelse för slutresultatet. Återstår lite mekande med bakgrunden innan jag går vidare till nästa låda.
Vänliga hälsningar
Anders i Arjeplog, där våren kanske är på gång men vi ändå har mängder med snö kvar.....