Började med chassiet och lyckades med konststycket att göra fel nästan direkt med första långbalken. Trodde att långbalkskulissen skulle på som sista moment men ack, så var det inte.
Den skall monteras innan långbalkens underdel. Backa och gör rätt. Granskar man nitimitationen så förstår man att det skall monteras innan undersidan. Till chassiet hade det varit bra med en enkel monteringsanvisning. Men jag tror det blev rätt till sist ändå.
Jag valde att testa Olas arbetssätt med att löda på bussningar på lagergafflarnas insider då det annars inte fungerar med RG:s hjulaxlar. Metoden verkar fungera bra. Tror det är bättre att börja med detta moment innan man börjar vika långbalkarna.
Korgen är en dröm att montera. Delarna passar så osannolikt bra att man knappt tror det ät möjligt.
Började fundera på hur bromsutrustningen skall monteras. Men det första jag stötte på var ett problem. Slitsen i bottenplattan i vilken man skall montera bromsarmarna är inte anpassad för 6 meters modellen. Men det går att komma runt genom att klippa bort halva fästnabben på bromsarmsfästet. Men det är nog den lättaste biten ändå. Finns det någon som har monterat bromsen? Och som dessutom kan tänka sig att lägga ut en bild.
Har även funderat på hur jag skall montera taket. Tanken är väl att det skall limmas men jag skulle vilja ha det avtagbart.
Ett par bilder på bygget..

/Arne F