loktok skrev:
Tack Kjell o Bosse
Kåpan är från UGJ/lokstallet.Det ingår kåpa,fönster,lampreflektorer o isolatorer.Finns både omålad o målad(brun/ljusblå).Jag har målat fönsterramarna ljusbruna(humrol 62).Finns fräst kant som underlättar få det hyggligt bra utan behöva maska.Ljusblå färg är Humrol 128.Borrat hål i kåpan för montera räckeshållare, handlejdare,malmbromsslang o fotsteg.
Underredet i detta fall är Trix Br ep3/6 (finns på ebay) det har rätt hjul men fel avstånd.Roco har samma lok man kan använda,där stämmer det något bättre med avstånden mellan hjulaxlarna,men har för stora hjul som måste bytas.
Delar är bla. från Entec(PKB strömavtagare,fotsteg)Perlmodell(malmbromsslang,handräckhållare,vissla)RS modell(lokskyltar).
Intressant, finns kåpan att få tag i fortfarande från lokstallet? Känner på mig att det här inte för något gott med sig, sitter antagligen med ett gäng Oa kåpor som kommer ta 10 år att bli färdig med inom kort.....
loktok skrev:
Har du inget Oa lok Kjell ? Du ska få tid bygga alla fina malmvagnar först kanske
Tja, man kan väl säga att jag har börjat bakifrån i det här fallet

. Har ingen malmvagnsdragare alls ännu, men skam den som ger sig.
En annan fråga när vi ändå pratar lokkåpor, finns Of plåten att få tag i fortfarande (ytterligare ett misstag att fråga det.......)?
Kjell