HNJ Verkstad - SJ litt. L8.
Re: HNJ Verkstad - SJ litt. L8.
Har också förhandsbeställt en L5, bara för att jag gillar utseendet. Hoppas konstruktionen är samma för det här verkar vara lättbyggt. Heja Mikah!
Förutom att jag ser fram emot slutresultatet på bygget så måste jag uttrycka min beundran för de läckra bilder du visar här.
-
Ja förlåt att jag upprepade mig – man börjar bli gammal och stensil uppenbart...
-
1956 skrev: Förutom att jag ser fram emot slutresultatet på bygget så måste jag uttrycka min beundran för de läckra bilder du visar här.
Jag håller med 1956. Mika, använder du ett ljusbord med en böjd övergång från vertikalt läge till bakgrund + fotolampor? Fantastiska detaljer syns väldigt bra. Tjusigt!
Mvh Janne C
Tack alla!!!
@janclaesson
Det är mycket enkelt, jag använder ett vanligt A4-papper och en lampa från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50128195/ som jag belyser från ca 30-40 cm avstånd.
/Mika
@janclaesson
Det är mycket enkelt, jag använder ett vanligt A4-papper och en lampa från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50128195/ som jag belyser från ca 30-40 cm avstånd.
/Mika
-
Ja där ser man, det enklaste blir oftast bra.
Hälsningar, Janne
Hälsningar, Janne
Idag kapades pannan.
Lite kul med denna panna som skall ha lutande front.

/Mika
Lite kul med denna panna som skall ha lutande front.

/Mika
Sportmodell!!....??... 
LOL....
Ursäkta! ...kunde inte låta bli! Men det är/blir ett snyggt och lite udda lok med den fronten. Klart aptitligt! Å snyggt bygge som vanligt Mika!!
Mvh
zikkan

LOL....
Ursäkta! ...kunde inte låta bli! Men det är/blir ett snyggt och lite udda lok med den fronten. Klart aptitligt! Å snyggt bygge som vanligt Mika!!
Mvh
zikkan
Pannbanden är nu på plats.

/Mika

/Mika
Det där med att löda på pannbanden ser mycket svårt ut, har jag rätt i det Michael?