Mälarviken Mollsjö Järnvägar
Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar
Behaglig idyllisk stämning! Är det ett Sa vid bryggan?
-
För det mesta är tempot sömnigt och det är ingen som behöver medicinera med Omeprazol.
(=Losec). Nej men det fanns ju Samarin!
Nej Svenne, det är en S7 som ursprungligen hade littera Y3 vid HMJ.
Johan, Samarin det är inte dumt det heller. Eller varför inte fiskdiet?:-)))
Johan, Samarin det är inte dumt det heller. Eller varför inte fiskdiet?:-)))
-
Kan bara hålla med där. Mera fisk åt folket! Hör hur ropen skalla; mera fisk åt alla!
Johanmmolin skrev: Kan bara hålla med där. Mera fisk åt folket! Hör hur ropen skalla; mera fisk åt alla!
Ja, alla skall med!

På tal om fisk så är det mest abborre här nedan.
Borde egentligen vara förbjudet att koppla plast bakom ett sådant lok, He he. Är det ett Roco-lok är du dock förlåten.
MNJ:s G vagnar har enligt mitt tycke tyvärr blivit för plastiga och inte alls i klass med Heljans vagnar. Det är i princip omöjligt att blanda dessa med mässingvagnar utan att det ser konstigt ut. Jag har köpt ett antal MNJ standard G men tycker att de måste målas om för att få bort det plastiga i korgen. Dessutom måste vissa ledstänger och forsteg fixas till. Men visst generellt sett håller de hög klass.
MNJ:s G vagnar har enligt mitt tycke tyvärr blivit för plastiga och inte alls i klass med Heljans vagnar. Det är i princip omöjligt att blanda dessa med mässingvagnar utan att det ser konstigt ut. Jag har köpt ett antal MNJ standard G men tycker att de måste målas om för att få bort det plastiga i korgen. Dessutom måste vissa ledstänger och forsteg fixas till. Men visst generellt sett håller de hög klass.

Mollsjöholm, Boven och Malmötåget. Vilket som är vilket blir upp till läsaren att gissa.
-
Ja det är frågan vem som är Boven i dramat...

På tal om drama så ser vädret ut att ha varit lite dramatiskt den här dagen när Schröder plåtade SJ:s A6:a just passerande Kröken.