Stn "Krakow" försvenskas?
-
Re: Stn "Krakow" försvenskas?
Snyggt Janne!
Murgröna kan ju också vara användbart som kamouflage?
Murgröna kan ju också vara användbart som kamouflage?
-
Ja den tanken slog mej precis efter att ha postat inlägget, hihi.
Janne C
Janne C
-
En lägesrapport...

Fila till nockpannor är agendan för kvällen, efter att funderat länge valde jag att lägga ett tegeltak på stationen. Visar lite skärpa på själva byggnaden längre fram, det är mycket pyssel innan den är mogen för fotografering...
Janne C

Fila till nockpannor är agendan för kvällen, efter att funderat länge valde jag att lägga ett tegeltak på stationen. Visar lite skärpa på själva byggnaden längre fram, det är mycket pyssel innan den är mogen för fotografering...
Janne C
-
Sådärja! Ser framemot fler bilder även om nockpannorna ser bra ut.
Jisses!
Menar du att du filar egna nockpannor?! Inte dåligt
Ser med spänning fram emot fortsättningen.
HJP
Jisses!
Menar du att du filar egna nockpannor?! Inte dåligt

Ser med spänning fram emot fortsättningen.
HJP
-
Okay, filar väl vidare...

...med nerlimmade naglar. Varför har jag ej tänkt på detta tidigare? Vollmerteglet går ju att få till med rundfilen, helt okay avslut mot kommande hängränna.
Janne C med helgjobb på ångbåt dagtid, och filjobb på kvällstid... ;o)

...med nerlimmade naglar. Varför har jag ej tänkt på detta tidigare? Vollmerteglet går ju att få till med rundfilen, helt okay avslut mot kommande hängränna.
Janne C med helgjobb på ångbåt dagtid, och filjobb på kvällstid... ;o)
-
Filandet ser bra ut och stationsbyggnaden i bakgrunden känns som något från YEJ.
-
Jodå Stefan, inspiritationen kommer helt klart från YEJ! Fick ett fåtal bilder som sparats av en medlem här på smalspårsfrämjandets forum (Jan) då tyvärr alla bilderna är borta från stinsen. Synd att jag ej själv sparade bilder från den fina anläggningen som byggdes av Anders Stéen. Det var därför jag inhandlade byggsatsen för en del år sedan. Men jag kan ju se på detta så här, jag blir tvungen att göra en nästan egen tolkning på hans stationen. En sak är säker, detta gör jag aldrig om igen. En ombyggd Krakow räcker, inte helt lätt att få till dessa plastbitar;o)
Hälsningar Janne C
Hälsningar Janne C
-
Härjar fortfarande på taken, 2 skorstenar tillverkades igår kväll av evergreen.

Det blev putsade saker. Blaskade på en grå färg och doppade hela skorstenarna i grå färgpigment, knackade sedan bort överflödet och slutligen en dusch av testors dullcoats matta spray. Stinker satan, fast jag stog på trappbalkongen så undrar grannar vad som luktar. Skyller på impregnering av skorna...
Plåtskoning på nedre delarna ska tillverkas i afton. Funderar vidare på att göra en snygg fastsättning på taket med pannorna liggandes över takplåten på skorstenarnas baksidor.
Janne C. "Sakta men säkert" är mitt nya motto ;o)

Det blev putsade saker. Blaskade på en grå färg och doppade hela skorstenarna i grå färgpigment, knackade sedan bort överflödet och slutligen en dusch av testors dullcoats matta spray. Stinker satan, fast jag stog på trappbalkongen så undrar grannar vad som luktar. Skyller på impregnering av skorna...
Plåtskoning på nedre delarna ska tillverkas i afton. Funderar vidare på att göra en snygg fastsättning på taket med pannorna liggandes över takplåten på skorstenarnas baksidor.
Janne C. "Sakta men säkert" är mitt nya motto ;o)
-
Jag vet inte om Anders Steen har något emot det (han är tydligen registrerad här som AUHS), men jag har hans tråd sparad komplett från Stinsen och kan skicka den till dig i pdf-format om du mailar mig (johanmmolin@gmail.com).
Eftersom det är för privat bruk två eminenta modellbyggare emellan hoppas jag att det är ok.
Eftersom det är för privat bruk två eminenta modellbyggare emellan hoppas jag att det är ok.