Inget jätteupphetsande kanske, men MMJ vagnen har iallafall fatt sina lämmar ditlödda. Oj vad mycket smadetaljer det är pa O-vagnar: Räknade tex till över 30 sma kedjor av olika dimensioner...
MMJ O-vagnens malningen blev tyvärr tämligen misslyckad, sa jag tänker doppa den i bromsolja, som jag hört ska lösa färg bra. Hoppas det funkar för Zinkkromatprimer ocksa. Nagon som prövat?
Jag brukar inte va den som "dunkar rygg" men dina byggen är grymt snygga. Dina Z4p och dina vagnar går ju knappt att skilja från verkliga förebilden. Hade jag börjat idag med MJ hade det blivit 0:an för hela slanten. Det går ju inte att komma i närheten av detta i H0. Nu har det tyvärr gått för långt med H0 för mig och nästan lite överstyr. - Suck
Jag tycker Tobias senaste skapelser är värda allt ryggdunkande i världen. Det gäller att ta ett djupt andetag här för att de ska tjäna som framtida inspiration och inte göra att man ska låta sig nedslås av sina egna futtigheter. Sedan har ju Rikard en poäng: Bygger man i 0-skala är ju möjligheterna (och kraven!) mycket större än i H0-skala. Ska dock ta detta till mitt hjärta som fantastiskt inspirerande bilder (jag andas in utav bara den...)
Känner att "good-enough" när det gäller smalspårsfordon har fått sig en knuff...
Kan ju bara tacka ödmjukast för de värmande orden! Tycker att Erik Walde ska ha en stor del av hedern, utan hans gjutdelar hade bygget inte varit möjligt.
Sen haller jag inte med om att det inte gar att fa till i H0. Titta tex pa Claes Mattissons fantastiska byggen: Där fattas inte en detalj! Men visst blir det lättare i större skalor.