Inspirerad av ett gammalt vykort

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Stefan Jönsson

Re: Inspirerad av ett gammalt vykort

Inlägg av Stefan Jönsson »

Tack för det Johan!

Tror att det är bra att visa bild efter varje moment, känns som att det blir svårare att förhasta sig. Det är både lättare och roligare att lägga till, än att, eventuellt, behöva ta bort.
Peter Estelius

Inlägg av Peter Estelius »

Dessutom tycker jag ger fotot en vy med detaljer man inte alltid verkar se med "obeväpnat" öga vilket är en fördel för att välja rätt sak till rätt plats i nästa steg.

Det blir ju fasligt bra det här. En fråga bara: Gör de dessa "moduler" som enskilda dioramor, eller kommer de att ingå i en större helhet så småningom? Detta är ju egentligen ett bra sätt att skapa sin anläggningsmiljö i tuggor.

Mvh

/Peter
Stefan Jönsson

Tyvärr så får jag svårt att få plats med någon anläggning. Eventuellt kan det bli en liten hyllbana. Tänkte satsa lite på ett antal små "moduler", som enklare kan stuvas undan, och försöka knyta ihop dem med hjälp av fordon och figurer så att det kanske kan bli någon sorts helhet av dem.
Peter Estelius

Inlägg av Peter Estelius »

Det är ju inte alltid så lätt att finna/låta ge plats till en MJ-anläggning. Den tar ju en del plats ändå.

Men om man tittar på Graffens anläggning så är den relativt sett inte stor och verkligen en hyllbana som funkar som diskussionsämne och prydnad. Är nog en bra modell för trångbodda.

Själv har jag tillgång till ett rejält förråd vilket ger mig möjligheter, men det ger också en del extra jobb eftersom ytan som ska "smyckas" blir så mycket större.

Ska bli spännande att se vart det här tar vägen. Din början är kalasfin!

Mvh

/Peter
Stefan Jönsson

Visst är det enklare att, som jag nu gör, bygga småskvättar istället för en riktig anläggning. Det är ju mindre av allt. Viktigast är att man tycker att det är kul, och kul är det!
Johanmmolin

Inlägg av Johanmmolin »

Det syns att du tycker, och bra blir det!
Tidigast i morgon kväll kan jag börja kolla ångslupen.
Stefan Jönsson

Det är lugnt Johan! Kolla när du känner för det.
Stefan Jönsson

Föremålen för kvällens övningar.

Bild
Jan

Inlägg av Jan »

Verkligen snyggt Stefan!

Det verkar bli träd och buskar av högsta klass. Jag antar att några av dessa skall skymma hörnen vid rälsen som du skrev om i ett tidigare inlägg. Skall bli kul att se fortsättningen.

Jan
Stefan Jönsson

Buskar på plats. Tänkte pynta med lite "tufts" innan det är dags för träden. Kunde inte motstå frestelsen att montera en spegel (putsar den när allt är klart) under bron. Det känns lovande.

Bild
Skriv svar