Tyvärr funkade det inte så värst bra med en Faulhabermotor. Därav startade jag denna tråden
Men det slog mig så här i nattens funderingar att vad jag minns från gamla nummer av Smalspårigt så har det ju byggts en del analoga smalspårsmodeller med Faulhaber-motor och kanske då även med belysning i modellen. Bl.a Jörgen Bergfors SRJ motorvagn vill jag minnas hade belysning med analog drift och Faulhaber motor.
Så min undran är om det finns någon här som har några schema för belysningskrets att användas ihop med Faulhaber-motor? Eller det är förslagen som nämns i den ovan länkade tråden som är det enda som gäller? Det finns kanske inga enklare belysningskretsar om man ska använda Faulhaber-motor?
Belysningskretsen jag byggde enligt ovan provade jag sen att koppla in i Jeco's T43 drivning som har en kraftigare motor (vet inte fabrikat) och där funkade kretsen perfekt och tändes innan loket började röra på sig.
Nu skulle jag ju kunna byta drivning i modellen som har Faulhaber-motor men det vill jag inte då jag nu fått den att fungera perfekt med tyst gång och bra krypkörning.