Hjul och koppelstänger är inte anpassade till varandra men det går att ordna.
Löphjulen - Jag var inte nöjd med något jag hade i förrådet. Dessutom är Rocos hjulprincip alldeles lysande. Lösningen fick bli att jag tog hjul från Romford, som är för stora. Jag tog bort SAB-navet i Roco-hjulen och svarvade naven från Romford så att de fick samma mått och monterade Rocos axlar och hjulringar.
Jag ville ha loket helt i original, så långt det går så det fick bli några åtgärder till:
-Buffertbalken, Centralkoppelfästet bortslipat och balkens nederkant rakfilat.
-Luckan på sidan bortspacklad. Denna var en sentida historia.
-Radioantennerna borttagna.
-Vindavvisare runt om. speglarna är en sentida ombyggnad.
-Handräckena var lika långa runt om från början. De kortades när speglarna kom dit eftersom de skymde.
-Skyltar för 887 (gamla Ebbe-produkter)
-Ommålning.
Återstår nedsmutsning och mattlackning av hjulen samt att flytta A-ändes-skärmarna till rätt ände.
Av någon outgrundlig anledning har Roco satt dem i fel ände. På sentida lok är A-änden lika med transformatoränden inte motoränden.


