Nytt fordon till VWJ

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Göran T

Re: Nytt fordon till VWJ

Inlägg av Göran T »

Bild
Modellbyggarens variant av fildelning. Kopiering via silikonform. Första motorattrappen tillverkad. I detta fallet är dock inte kopieringen fullständig och därmed knappast brottslig; baksidan fattas för jag orkade inte göra en delad form och tycker heller inte att det var nödvändig eftersom delar av motorattrappen inte kommer att synas alls när motorvagnen står på banan. Bredvid ligger de högst egentillverkade lyktorna till motorvagnen.
/Göran T
Thomas

Inlägg av Thomas »

Här har jag en bild på en som har överlevt skrotningsbelutet

Bild
Göran T

Inlägg av Göran T »

Tjusigt! Nu fick jag plötligt bråttom...
/Göran
Användarens profilbild
HJP

Inlägg av HJP »

Göran T skrev: Bild

Bredvid ligger de högst egentillverkade lyktorna till motorvagnen.
/Göran T

Ha ha! Fildelare var ordet ;-)
Min nyfikenhet väcktes av de egentillverkade lyktorna. De ser ut som mässing, och är väl inte alltför stora. Om jag ser rätt, så är de tillverkade i ett stycke.
Nu undrar jag förstås hur 17 du gjorde dem? Gjutna?

HJP
Göran T

Inlägg av Göran T »

HJP skrev: Min nyfikenhet väcktes av de egentillverkade lyktorna. De ser ut som mässing, och är väl inte alltför stora. Om jag ser rätt, så är de tillverkade i ett stycke.

HJP

Hej Hans.
Lyktorna är "filsvarvade" ur en bit rund mässingstång. Därefter har jag filat ett hack på baksidan av lyktan och lött ditt en 0,4 mm ms tråd.
/Göran
Användarens profilbild
HJP

Inlägg av HJP »

Göran T skrev:
HJP skrev: Min nyfikenhet väcktes av de egentillverkade lyktorna. De ser ut som mässing, och är väl inte alltför stora. Om jag ser rätt, så är de tillverkade i ett stycke.

HJP

Hej Hans.
Lyktorna är "filsvarvade" ur en bit rund mässingstång. Därefter har jag filat ett hack på baksidan av lyktan och lött ditt en 0,4 mm ms tråd.
/Göran

Mycket bra!
Tack för det svaret.

HJP
Skriv svar