Mälarviken Mollsjö Järnvägar
Re: Mälarviken Mollsjö Järnvägar
Tack för komplimangen!
När det gäller lokstallet så är det ingenting märkvärdigt. Som med det mesta annat på en anläggning så skall man nog försöka undvika blanka ytor. Stallet är därför sprutmålat med matt humbrolfärg och därefter väderbitet med pastellkritor.
Lycka till med ditt eget bygge, jag ser fram emot att få följa det här på Smalspårsforumet.
/Rikard
När det gäller lokstallet så är det ingenting märkvärdigt. Som med det mesta annat på en anläggning så skall man nog försöka undvika blanka ytor. Stallet är därför sprutmålat med matt humbrolfärg och därefter väderbitet med pastellkritor.
Lycka till med ditt eget bygge, jag ser fram emot att få följa det här på Smalspårsforumet.
/Rikard

Komplettering med gips på ett par ställen har möjliggjort att göra bergskärningar.

Översiktsbild av "Mollsjörummet".

Kycklingnätet är här klätt med gipsduk.

Perronger i Sjövik på plats.

Två gånger om dagen avgår tåg från Sjövik till Mälarviken respektive Mollsjö. För det mesta är det då rälsbussar som får tjänstgöra. (Har gjort ett litet försök att redigera i Photoshop, det är lite mer att jobba med som synes.)
Väldigt trevlig fotovinkel du hittat på denna bilden Rikard. Visst gör det en del för helhetsintrycket med lite inklippt himmel.
/Göran T
/Göran T

Tack Göran! Jag tycker precis som du att den fotovinkeln är tilltalande. Här är ännu en bild tagen ur samma perpektiv men mot andra hållet.

Vid Svartsjön mot Mollsjö!