När jag kommit så här långt stod det i bruksanvisningen att man skulle montera kåpan på chassit. Så jag kan inte skjuta upp det längre. Nästa aktivitet får bli chassit.
Som jag fick lära mig på detta forum gick det utmärkt att glödga nysilver. Jag glödgade locken på stänkskärmarna och efter det så var de enkla att montera.
Det stod i instruktionerna att hyttgolvet var krångligt. Det var det också. Jag fick fila en del för att få in stänkskärmssidorna. Hyttsidorna (på golvbiten) skall böjas nedåt. Något jag missade först. Deras syfte är att hålla upp golvet från botten plattan.
Jag avek från instruktionen här och monterade först golvet i hytten. Därefter satte jag fast hytten. Enligt instruktionen skall det göras i en och samma operation.
Som synes på bilderna ovan var det svårt att få ner hytten kloss in till mot underlager. Jag ville inte löda på utsidan och på insidan kommer man inte åt. Jag löste det genom att löda fast flikarna på undersidan av bottenplattan men som ni ser blev resultatet en springa som jag får ta och spackla senare.
Kanten på gångbordets undersida blev lättare än jag först trott. Tricket var att först fästa hörnan längst bak ock sedan arbeta sig framåt och forma kanten efter hand
Gjutdelen som föreställer eldstadens nederdel var bökig. Det fanns ingen bra bild som visade hur mycket man skulle ta bort av de delar som går bakåt in mot hytten. På en bild låg framkanten i höjd med bakre kanten på mittaxelns stänkskydd. Jag tog fasta på det och fick ta bort oväntat mycket för att gjutdelen inte skulle bli för lång