Bygge åt ovan....

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
pertan

Bygge åt ovan....

Inlägg av pertan »

Hejsan. Finns det någon som skulle kunna tänka sig att bygga ihop en RG Z4p åt en helt ovan rallare? Vågar inte sätta kolven i en sådan än, och min bana saknar dragkraft.... Får prova med nästa om något år, när trafiken kommit igång. Men något lok måste ju dra grusvagnarna.... ;-)

Naturligtvis betalar jag för tjänsten.
Patrik E

Re: Bygge åt ovan....

Inlägg av Patrik E »

Hej. RG:s Z4p är ju knappast den lättaste byggsatsen. Jag fällde mången svordom innan allt föll på plats på min modell. Om du tycker att min Z4p 261 ser ok ut kan jag ta mig an uppgiften om det regnar mycket i sommar. Titta under "Mitt bygge". Inte en chans dock att jag gör det för under 5 papp. Har du en plåt med RG:s HC stålsläp och Märstasläp kan det dock bli betydligt billigare t.o.m kanske gratis.

t95pater@midgard.liu.se

/Patrik/
pertan

Inlägg av pertan »

Tyvärr har jag inte plåtarna... :-( Men jag ska överväga erbjudandet i alla fall.... Måste ju som sagt ha dragkraft. Det enda jag gett mig på hittills är Gp och Op. Båda är ju säkerligen löjligt lätta i jämförelse.... ;-)
Håkan Grundstedt
Kontakt:

Inlägg av Håkan Grundstedt »

Om du har byggt några av RGs vagnar med hyfsat resultat och utan att avskräckas tror jag säkert du vågar dig på deras Z4p också. Den är inte alls särskilt svårbyggd. Det finns några bilder från mitt bygge på hemsidan, jag har inte skrivit så mycket kommentarer men du kan säkert få en liten känsla för hur bygget kan gå till.

Bor du i Stockholmsområdet rekommenderar jag ett besök på onsdagarnas Mässingsjunta hos SMJ, gör du det inte vidarebefordrar jag rekommendationen till var och en som bor inom räckhåll och har liknande funderingar.

Sidan om Z4p: http://hakang.zmn.se/index/40457.html

/Håkan
Skriv svar