- diobox.jpeg (430.56 KiB) Visad 1911 gånger
Verkstedsdiorama i nollan
Re: Verkstedsdiorama i nollan
Stämningsfullt!
Nästan en sakral stämning! 
Mycket fint!
Mvh
zikkan
Mycket fint!
Mvh
zikkan
Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!
Svarven tar sakte form, her er de siste bildene:
Litt mere babbel om prosjektet finnes på bloggen min
Svarven tar sakte form, her er de siste bildene:
Litt mere babbel om prosjektet finnes på bloggen min
Et lite prøveoppsett av maskinene i verkstedet. Har tatt meg noen friheter med at fresen i verkstedet egentlig stod et annet sted. Fresen og dreiebenken er ikke helt autentiske, og dessverre er de i 1/48 skala. Tanken var at det gikk greit om de stod i bakgrunnen, men de ser litt små ut. Det hører til historien at Radialbormaskinen og hjuldreiebenken er temmelig store maskiner. Så kanskje det fungerer det.
Tok meg også den frihet å snu bormaskinen slik at den detaljerte fronten vender mot betrakteren.
Synes det er et passende antall maskiner, med alle andre detaljer tror jeg det vil se tilstrekkelig møbelert ut i verkstedet.
Hjuldreiebenken er på eksakt riktig sted, og det var litt flaks at den havnet helt i forgrunnen. Trist å måtte plassere den helt i bakgrunnen med alt arbiedet jeg har lagt i den.
For anledningen tok jeg frem "finkameraet", Fujifilm X-T50 med Fujinon 30mm Macro. Det objektivet feier gulvet med iPhonekameraet for å si det forsiktig.
Tja, sånn gikk nå den kvelden. Takk for oppmerksomheten!
Tok meg også den frihet å snu bormaskinen slik at den detaljerte fronten vender mot betrakteren.
Synes det er et passende antall maskiner, med alle andre detaljer tror jeg det vil se tilstrekkelig møbelert ut i verkstedet.
Hjuldreiebenken er på eksakt riktig sted, og det var litt flaks at den havnet helt i forgrunnen. Trist å måtte plassere den helt i bakgrunnen med alt arbiedet jeg har lagt i den.
For anledningen tok jeg frem "finkameraet", Fujifilm X-T50 med Fujinon 30mm Macro. Det objektivet feier gulvet med iPhonekameraet for å si det forsiktig.
Tja, sånn gikk nå den kvelden. Takk for oppmerksomheten!
Tack för att Du delar!
Mer och mer imponerande för varje inlägg! Man får nästan intryck av en stor sakral kyrksal när man tittar in i Din verkstad!
Mvh /Per N
Mer och mer imponerande för varje inlägg! Man får nästan intryck av en stor sakral kyrksal när man tittar in i Din verkstad!
Mvh /Per N
Ja, då må jag väl smutsa ner det som fan!
At maskinene har fått en «wash» for å bli litt mere skitne er egentlig et paradoks. Men de har fått overvaskininger med rå umbra og gul oker for å se litt mere brukte ut. Gulokeren var ment å se ut som olje på vanger og slikt, men dessverre ser det mer ut som rust… greit nok på et nedlagt verksted, men ikke på maskiner som skal illudere å være i bruk.
En annen tabbe var at jeg hadde «olje» på drivremhjulene på svarven, noe jeg innser ikke kan ha vært særlig hensiktsmessig! Så her må det korrigeres.
En annen tabbe var at jeg hadde «olje» på drivremhjulene på svarven, noe jeg innser ikke kan ha vært særlig hensiktsmessig! Så her må det korrigeres.
Nä, olja är nog inte det lämpligaste. Men till och med flatremmar av läder vill nog gärna ha något friktionshöjande. Vax var en gång i tiden gångbart medel, både fast och flytande men efterlämnade knppast helt färglösa restämnen.
Idag sprayar man:
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... ay-004555/
Otestat, så jag garanterar inte ändamålsenligheten för läderremmar även om producenten/säljaren uppger det som användningsområde.