Så nu är Betvagn Nr2 på gång också, blir två lastade betvagnar varav en med broms. Kommer nog få över ändå... Kanske få bygga en betelevator och göra ett upplag på en modul också.

Sen har jag insett att mitt "recept" på trägolv inte verkar vara samma denna gången som förra jag byggde. Jag trodde jag hade Herdins träbest (silvergrå) som var utspädd med dubbelt upp av träsprit mot receptet på påsen. Sen när det hade torkat körde jag en svart wash över det hela.. Men det blir inte samma färg som de gamla vagnarna...
Trägolv av Northeastern "plankor" som behandlats enligt ovan. Men de gamlavagnarna har ett lite brunare utseende. Någon som vet om färgen åldras och bryter lite mot brunt med åren? Modellerna kan nog vara både 10-15 och kanske 20 år gamla... (Ujuj va tiden går...). Vanligt trä är ju ganska vitt när det är förskt men bryter åt ljusbrunt när det åldras...
Nåja, lite variationer skadar väl inte... Men denna gång ska jag nog skriva ner mitt recept... Så dags när jag är inne på byggandet av de sista två öppna vagnarna jag har i projekthögen... Får nog köpa några nya...

/Anders Ö