Minimiradie i H0e
-
Re: Minimiradie i H0e
Jag tror att en stor del av förklaring är det som Clas var inne på, alltså Eggerbahn. Det finns en tradition i H0e att köra med mycket små radier.
Anders Östlund skriver:
Her er Anders er inne på noe som jeg opplevde da jeg selv var mj-forhandler (ModellCompagniet). En tidligere Roco-importør måtte overtales til å selge oss det han hadde av H0e for i følge ham var det uselgelig. Vi ble allikevel kvitt det rimelig greit.
Nå er jeg prisgitt forhandler som ikke har H0e og som forteller meg at det ikke selger. Da spør jeg hvordan de kan vite det når de ikke har eller har hatt H0e?
Jeg kan få tak i litt Roco H0e, men ellers er det dårlig eller intet utvalg i Norge. Det blir å handle på internett. Bl.a. hos Anders Ö i N-modell som det alltid er greit å handle hos. Stå på for H0e Anders!
Om det beror på bristen på nyheter eller bristen på tillgång till materiel eller om det helt enkelt är intresse, det går inte att säga. Kan hända att handlare har skapat en självupfyllande profetia...?
Her er Anders er inne på noe som jeg opplevde da jeg selv var mj-forhandler (ModellCompagniet). En tidligere Roco-importør måtte overtales til å selge oss det han hadde av H0e for i følge ham var det uselgelig. Vi ble allikevel kvitt det rimelig greit.
Nå er jeg prisgitt forhandler som ikke har H0e og som forteller meg at det ikke selger. Da spør jeg hvordan de kan vite det når de ikke har eller har hatt H0e?
Jeg kan få tak i litt Roco H0e, men ellers er det dårlig eller intet utvalg i Norge. Det blir å handle på internett. Bl.a. hos Anders Ö i N-modell som det alltid er greit å handle hos. Stå på for H0e Anders!
Olsson skrev: Själv har jag svårt att förstå varför man nödvändigtvis ska köra med spårvagnsradier bara för att det är smalspår? I fullskala skiljer inte radierna jättemycket mellan normal och smalspår.
Dessutom, det ser inte mindre fel ut med små radier i smalspår än i normalspår. Men visst, det är väll prioriteringar som vanligt...
Enig, hvis man da ikke bygger er ren industribane / gruvebane. Det gjør seg best med slikt spor synes jeg.
Men mange av mine sporvogner går faktisk dårlig i radier minder enn 25cm. Særlig leddvogner krever større radier. > 27cm.