Drivningar efter Sture H?
Drivningar efter Sture H?
Fick nyligen reda på att Sture H upphört med att tillverka drivningar. Mycket trist det jag fick höra om vad som drabbat Sture, och även trist för MJ-Sverige då hans drivningar var fantastiska. Vad har vi nu för alternativ? Någon som känner till andra tillverkare som gör drivningar till Z och Z43 lokomotorer? Har två sådana påbörjade lokomotorer från VVA som skulle behöva drivningar snart.
Re: Drivningar efter Sture H?
Z43 har dekaler och etsat, www.byggsvenskt.nu, men tyvärr inte Z
Thomas Jonsson gör drivningar också, dock inte till Z verkar det som.
http://www.thomasjonsson.com/jarnvag/dr ... index.html
Mvh Fredrik
http://www.thomasjonsson.com/jarnvag/dr ... index.html
Mvh Fredrik
Kolla med SB modellbau de kan modifiera sina befintliga driv. Ändrade i alla fall ett driv så de passar till svensk C-tender (flyttade hjulen till rätt hjulavstånd). Passande hjul fick man skicka ned till dem de levererade inom 4 månader (snabbt i dessa sammanhang).Har även ett driv som ligger nära Z43.
/Jörgen
/Jörgen
Jörgen,
Har du möjligen SB:s artikelnummer på den driv som efter ändring passar i en svensk C-tender?
Mvh
Hans
Har du möjligen SB:s artikelnummer på den driv som efter ändring passar i en svensk C-tender?
Mvh
Hans
Det är 40025 (modified) Sj 3 axles tender
Vet inte hur man stoppar in bilder här annars hade jag kunnat visa specifikationerna.
Funkar lika bra som Stures priset låg på ca 2200 kr vid 1 st beställd.
Vet inte hur man stoppar in bilder här annars hade jag kunnat visa specifikationerna.
Funkar lika bra som Stures priset låg på ca 2200 kr vid 1 st beställd.
Bilder i inlägg
Använd den fullständiga redigerarenJörgen skrev: Vet inte hur man stoppar in bilder här annars hade jag kunnat visa specifikationerna.
Leta reda på fliken Bilagor en bit under textfältet och följ instruktionerna.
Hoppas detta hjälper
Olof

Så nu är det rätt bild
Bild på det färdiga driven.