Min bana (Urbota) är under om- och tillbyggnad. 6 tittskåp i två våningar i mitt hobbyrum, med tanken att avbilda en liten svensk 600mm-bana, med några stationer och hållplatser. Det första tittskåpet börjar bli klart, det avbildar ett sågverk på linjen mellan Antvarda hamn och Allmosa.
Bakgrunden är ett foto - eller flera foton snarare - tagna i ett grustag utanför Arjeplog. Det är lite av en utmaning att få färgskalan att stämma mellan de delar jag bygger själv och fotot, men i detta fall tycker jag det ser OK ut.
Transporten mellan anläggningens två plan kommer att lösas med en kassett och handkraft. Det undre planet ligger på cirka 1 meters höjd (lagom ögonhöjd när jag sitter) och det övre på cirka 1.4 meter (lagom ögonhöjd när jag står).
Urbota läckert, efter att ha köpt frau muller med sin cykel i skala 1:35 så känns Engelska tillbehör i skala 0 i vimetall och etsat mycket datsumal,
Gunnar i Sala
Har de senaste dagarna ett flertal gånger tittat på bilden och fascineras av den fantastiskt fina övergången mellan modell/landskap och fotobakgrunden! Som vanligt oerhört läckra miljöer!