Hej!
Eftersom jag är den "tramsige" som från början ställde frågan om var Rogers bilder fanns och om de var tillgängliga för alla, så dristar jag mig till några extra rader i all välmening.
Jag är övertygad om att Roger bara vill väl med att dela med sig av sina bilder, och jag hade gärna tagit del av dem om jag hade kunnat. Anledningen till min fråga om de var tillgängliga för även oss som inte är Facebook-medlemmar, är att det går att göra Facebook-sidor tillgängliga även för icke Facebook medlemmar. Ett utmärkt exempel är Göran Tholin´s sida om hans modelljärnväg Westra Wetterns Järnväg;
https://www.facebook.com/vestrawettern
Jag har fått lära mig att ansvaret för att ett meddelande går fram ligger på avsändaren. Om man vill nå så många som möjligt, så är det klokt att använda en kanal som verkligen är tillgänglig för så många som möjligt.
Så länge vi har föreningsfrihet här i landet, så är det upp till var och en om man vill vara med i t.ex. Facebook eller inte.
Jag är säker på att det som Roger skriver finns mycket skojigt på "fejan". För egen del är jag dock gammal nog att kunna kommunicera med vänner och bekanta utan Facebook, och intressanta sidor finns det tillräckligt många på internet ändå. Som Daniel påpekar så värderar Facebook inte personlig integritet så högt, och studerar man användarvillkoren så tar sig företaget väldigt stora friheter med det material som användarna lägger upp. För mig är det tillräckligt för att säga tack, men nej tack till Facebook! Men det är som sagt ett fritt val för var och en att göra.
Med dessa rader önskar jag Roger och alla andra en riktigt God Jul!
Med Vänliga Hälsningar
Per N