Etsade lokskyltar

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
lenelg

Etsade lokskyltar

Inlägg av lenelg »

Narrow Planet ( http://www.narrowplanet.co.uk ) kan nu erbjuda etsade lokskyltar: Nummerskyltar, namnskyltar och tillverkarskyltar i ett antal olika utföranden. De etsar i skala OO (1/76), 7mm (1/43,5) och 16mm (1/19). Skyltarna kan förses med valfritt loknummer, loknamn, tillverksningsnummer och -år etc. Tillverkarskyltar finns naturligtvis för en mängd kända och okända brittiska tillverkare, men även för Baldwin, Henschel, Orenstein & Koppel, Decauville och Krauss.

Priserna verkar överkomliga - 2 GBP för ett par omålade skyltar i 1/76 !
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Användarens profilbild
Klas Blomberg

Re: Etsade lokskyltar

Inlägg av Klas Blomberg »

Jag har varit i kontakt med dem - och de säger sig även kunna få in svenska bokstäver på sina skyltar, så nu är det fritt fram att bygga Kårberg, Tallås, Mönsterås o.s.v.
Användarens profilbild
HJP

Inlägg av HJP »

Klas Blomberg skrev:Jag har varit i kontakt med dem - och de säger sig även kunna få in svenska bokstäver på sina skyltar, så nu är det fritt fram att bygga Kårberg, Tallås, Mönsterås o.s.v.
Kan det göra svenska skyltar i skala 1:87? Det bör väl inte möta något hinder, eller?
lenelg

Inlägg av lenelg »

De har ett antal standardmodeller, fr a från olika brittiska bolag, och ändrar texterna och skyltstorleken, jag antar i något layoutprogram. Har du bra original så kan de etsa från dem också, men jag vet inte var priset landar då. Du kan ju kontakta dem, info@narrowplanet.co.uk , de svarar snabbt på mail.

/Lennart
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Skriv svar