Selvbygging av lagerbygg i H0
Re: Selvbygging av lagerbygg i H0
I mangel av noe noen ny bilder får det bli et arkivbilde:

I mangel av nyheter går vi rett til reklamen. Om noen er på jakt etter ypperlige hengrenner (takrenner) i H0 kan jeg anbefale Teknobygg sine i messing. Har lett masse på nettet, men har ikke funnet noen som er i nærheten like bra. Her er et nærbilde av renner og nedløpsrør:

Takrennene og andre kortreiste godbiter finner du her:
http://privat.bahnhof.se/wb616757/

Takrennene og andre kortreiste godbiter finner du her:
http://privat.bahnhof.se/wb616757/
Trappen som skal gå opp til døren oppe på sideveggen:

Denne hadde jeg ikke tegninger av, og den er en mer eller mindre kvalifisert gjetning.

Denne hadde jeg ikke tegninger av, og den er en mer eller mindre kvalifisert gjetning.
-
Mycket snygg gissning!
Å eftersom du inte hittat någon bild på trappan att bygga efter så har säkert inte någon annan en bild att jämföra med heller.
Det måste varit ett riktigt petjobb att få ihop trappan med alla dess smådelar.
Mvh
/Peter
Å eftersom du inte hittat någon bild på trappan att bygga efter så har säkert inte någon annan en bild att jämföra med heller.
Mvh
/Peter
Peter Estelius skrev: Mycket snygg gissning!
Mvh
/Peter
Takk for hyggelig tilbakemelding!
Jo, det var et pirkearbeid uten like å få sammen trappa. Og det ble ikke lettere av at jeg var alt for utålmodig.
En så intrikat detalj som dette bør det lages en nøyaktig skalategning av slik at man kan lage enkle jigger som holder alt på plass i korrekte vinkler.
Jeg startert bare å bygge, og løste alle utfordringer underveis. Derfor ble ikke resultatet riktig så skarpt som det kunne blitt. Men det får holde, trappa blir heller ikke spesielt synlig etter at bygget er montert på anlegget.
Her er et bilde av byggingen av trappen, det kan gi en liten idé om hvordan jeg gikk fram:

Hauk skrev: Derfor ble ikke resultatet riktig så skarpt som det kunne blitt.
Det är inte små krav du har på dig själv - men det vet vi ju redan ;^)
Men ett brukssnickeri av detta slag var kanske inte skarpt i skala 1:1 heller..
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
lenelg skrev: Det är inte små krav du har på dig själv - men det vet vi ju redan ;^)
Men ett brukssnickeri av detta slag var kanske inte skarpt i skala 1:1 heller..
Man skal kanskje ikke bli helt fanatisk heller, selv om det er artig å se hvor langt man kan presse seg!
Har oppdaget at det er fuglekasser på veggene til dette bygget, så nå trenger jeg tips til å bygge denne i H0:

Som sagt, man må presse seg litt!
Hauk skrev: Har oppdaget at det er fuglekasser på veggene til dette bygget, så nå trenger jeg tips til å bygge denne i H0:
Som sagt, man må presse seg litt!
Den här firman har fåglar i rätt storlek för starar, och köper du fem paket kan du få dem specialmålade efter dina fotografier utan extra kostnad:
http://www.mldesigns.ca/ml%20designs/critters.html
/ Lennart Elg
lenelg skrev: Den här firman har fåglar i rätt storlek för starar, och köper du fem paket kan du få dem specialmålade efter dina fotografier utan extra kostnad:
http://www.mldesigns.ca/ml%20designs/critters.html
Takk for tips! Jeg var redd for at "fuglekasse" var et uforståelig ord i Sverige, og hadde planlagt å poste et bilde for forklaring:

Lurer litt på hvem som tok iniativ til en fuglekasse høyt opp på veggen der!
Fuglekassen fikk vente, denne mystiske detaljen fikk forrang:
Forbilde:

Modell:

Noen som kan gjette hva dette er ?
Forbilde:

Modell:

Noen som kan gjette hva dette er ?