Hej!
Enligt punkt 4.3 så är minsta rekommenderade radierna i:
genomgående spår - 2069 mm (180 m)
sidospår (minsta tekniska) - 919 mm.
Notera dock noten för 2069 där man visar på minsta radie för vissa lok.
Nu är jag inte inkörd på fordonsstandarden i P87 och vad som är vanligt förekommande. Jämför man med H0-nem, där flera använder "förkortade koppel", "låst" kortkoppelmekanism och har fjädrande buffertar (dvs man kör, i viss mån, buffert mot buffert), och där har man satt 1 000 mm som minsta tekniska radie för fordon.
Här får jag själv krypa till korset och bekänna/berätta att min första H0-stationsmodul "Valskog" (FREMO-H0-nem) var byggd med lite för snäva växlar (Peco Medium) och att jag nu byter dem mot "large". Min erfarenhet från modulsammanhang är att inte "tumma för mycket" på standarden. I klartext "medium-växlarna" (radie 900 mm) fungerar inte i större sammanhang utan där krävs "rejäla" doningar. För dem som inte är bevandrade i geografin ska tilläggas att Valskog är en förgreningsstation på linjen Örebro-Västerås med gren till Eskilstuna - mao en station där man kan räkna med stora lok och långa tåg.
Att jag sedan hemma har kurvor på 70-75 cm radie för att komma runt på kammaren är en helt annan sak