Östgötaträffen 2013

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Johan Winell
Inlägg: 403
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 06:20

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Johan Winell »

För fjärde året så hålls det återigen Östgötaträff den 26/1 kl 10-16
Lokalen blir som samma 2012, Spårvägsmuseet Norrköping (ingång från Stohagsgatan) och detta år kommer en spårvagn ytterligare att köras ut för att få plats med dubbelt så många bord, vilket det var för snålt tilltaget med vid förra Östgötaträffen.

Välkomstkaffe med bulle kommer finnas för 20:-

Lunch: kall matig baugette för 75:- med dricka finns till försäljning för att intagas i samband med lunchföredraget eller för de som hellre vill i utställningslokalen (museet). Föranmälan till maten behövs ej.

Försäljare är som vanligt varmt välkomna,100:-/bord.

Kontakta Mats Liljegren för att boka bord.
mats.e.liljegren@gmail.com

Varmt välkomna alla!

Bild
Vänliga hälsningar

Johan
Arbetets museum
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 26 nov 2012, 15:04

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Arbetets museum »

Jag ser att vi har bokat in oss på samma helg och att vi firar fyra år.
Tåghelg på Arbetets museum. För fjärde året i rad samlas järnvägsentusiasterna från Modul Syd på Arbetets museum och bjuder på tågshow - 50 meter räls, sköna moduler och spännande tågrörelser. Vissa körningar med filmvagn. Prova på järnväg för barn. I pedagogiska verkstaden bygger vi egna landskap till barnens järnväg. Nytt för i år blir att Arbetets museum ställer upp med egen modul.

Öppettider:
Lördag 26 januari 11-17
Söndag 27 januari 11-16

Kan vi hitta några roliga sätt att samarbeta?
Marknadsföring?
Information till besökarna?
Gammal spårvagn mellan spårvagnshallen och Arbetets museum?
Daniel Bergqvist
Inlägg: 574
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 09:54

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Hej!

Träffarna vänder sig till olika målgrupper. Smalspårsfrämjandets träff till de som bygger egna tåg och modulträffen vänder sig till allmänheten i stort. Och att barnfamiljer kommer till Smalspårsfrämjandets träff är inte så lyckat. Jag har tyvärr alltför ofta sett folk peta, känna och ta på modellerna på modulträffar för allmänheten, något som är helt oacceptabelt på en mässingsbyggarträff. Och det är inte barnen som är värst...

Men om utställarna (modulbyggarna) vill komma förbi och titta en stund så går det säkert bra, och jag kan rekommendera mässingsbyggarna att ta en titt på modulbanan.

Mvh Daniel
Modulbyggare och mässingsbyggare
Sören Andersson
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 18:39

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Sören Andersson »

Är det någon bilburen som ämnar sig till Norrköping och passerar Jönköping på vägen?

Om det finns plats i bilen så är jag med och delar på reskostnaden.

Jag kan nås på soren@ristatochskuret.net


/Sören Andersson
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Klas Blomberg »

Här kommer lite uppdateringar om träffen nästa helg:

Bengt-Åke Rudström kommer att hålla föredrag om ”Smalspårsfordon från ASJ Linköping”.

Det är klart med följande försäljare:
Sture Holmberg
Brimalm
Stockholm Modelljärnvägsklubb
Kalmar Modelljärnvägsklubb
f.gaard
Inlägg: 196
Blev medlem: ons 28 nov 2007, 20:00

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av f.gaard »

Tack för ett trevlig träff hälsar Pettson och Findus.

Mvh Fredrik
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av zikkan »

Är det någon av besökarna som kan förbarma sig över oss som inte kunde komma och visa lite bilder?

Mvh
zikkan
Ola Ahlström
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 20:42

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Ola Ahlström »

Kommer förhoppningsvis ett reportage i nästa Smalpårigt....

I sig ett intressant avvägande. Skall vi använda oss av forumet eller Smalspårigt för att återrapportera aktiviteter? Vet att redaktörn inte direkt överöses med artiklar och jag är därför av uppfattningen att "visa godbitar", inte minst föreningsträffar, bör publiceras i vår föreningstidining. Varför då inte "både och" kan man fråga sig? Jag har inte svaret men vet att belöningen för det ideella arbete som att göra en tidning, i detta fall Smalspårigt, förmodligen är att inte upprepa alltför mycket som publicerats på nätet utan göra något unikt varje gång.

Det har upprepade gånger framförts, av såväl vår ordförande som redaktör, att föreningens tidning är beroende av att medlemar bistår med artiklar vilket har medfört att undertecknad från och med årsskiftet har tagit på sig rollen att bistå redaktörn med att "ragga" artiklar, så "alla", var beredda - jag återkommer...


/Ola
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av zikkan »

Mjaa.... Nu hade jag ju inte förväntat mig en reseberättelse i Matsuo Bashō anda utan snarare några godbitar att "släcka törsten" med. Men eftersom tystnaden är total så stiger förväntningarna logaritmiskt. Jag hoppas på en fullmatad artikel och att den inte blir som den redigerade artikeln om jorden i LGtG..... :-)

Mvh
zikkan
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

Re: Östgötaträffen 2013

Inlägg av Klas Blomberg »

Jag tog nån enstaka bild, men de blev inte så lyckade att de duger att läggas ut.... Däremot finns det några "action"-bilder på mig som eventuellt kommer att komma i tidningen!
Skriv svar