Zp i nollan

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Tobias Ljung

Re: Zp i nollan

Inlägg av Tobias Ljung »

Japp, det är McKenzie byggsatsen som lagrats många år och nu blivit fin nog att ta fram ; )

Fyrkantprofilerna är 2,4 respektive 1,5 mm. Kablar är oftast med på dekodrarna, ESUs är 0,5 mm diameter.
mikath

Inlägg av mikath »

@Tobias Ljung
Jag älskar dina byggen!!!
Du får det alltid att se så enkelt ut även att det är modellbyggeri på riktigt hög nivå.

/Mika
Tobias Ljung

Inlägg av Tobias Ljung »

Tack Mika!

Projektet har blivit liggande ett tag. Men för några dagar sedan dök ESUs servomodul upp, dags att köra igång igen!

Här har högtalaren (temporärt) monterats i A-huven. Trots ljuddoktorns råd att bara köra med runda högtalare så kunde jag inte låta bli en rektangulär här, eftersom den passar så bra i utrymmet. Den är 40x20 mm och får alltså en egen resonanslåda i form av huven själv!
Bild

Här är ESU kretskortet för servostyrning, som sticks på själva ljuddekodern. 4 servokanaler kan styras, men jag har bara tänkt använda en. Eller ska man kanske försöka sig på en öppningsbar taklucka?
Bild

Här är utrymmet för dekodern i B-huven. En "skyddsplåt" som skruvas fast hindrar insyn.
Bild
Tobias Ljung

Inlägg av Tobias Ljung »

Bromseriet och avgasrör på plats.
Bild

En del av inredningen med Fordson-tanken. Andra sidans hyttgolv ligger på servot som vrider förarens huvud.
Bild
Skriv svar