En liten introduktion till Limhamn II finns [link=http://www.lundarallarna.se/wiki/doku.php?id=limhamn_ii]här[/link]
Ursprungligen tänkte jag mig Limhamn II som en analog anläggning. Jag körde till och med med två fasta körspänningar. En fram och en bak. Det funkade så länge som jag bara hade ett lok men sedan blev det svårt att hålla lagom fart på båda. Så jag föll till föga och idag vände jag upp-och-ner på anläggningen och installerade digitalstyrning.

Som synes är anläggningen byggd enligt principen att man inte behöver vara så noga med det elektriska på en liten anläggning. Det visade sig vara en felaktig ansats. Framför allt 220 V prylarna har tagit mer plats än jag tänkt mig. Jag vill ha allt integrerat så att det bara är en 220 V sladd ut från anläggningen. Följden är att det idag under banan sitter två 6 V aggregat för positiv och negativ ström till manövrering av växlar och skjutbord, en transformator för Rocos lokmus och två nätaggregat till belysningen. Till det sladdosor och kablage.
Nåväl, efter lite pusslande och frikostigt användande av smältlim kunde både tian och elvan köra samtidigt på samma spår och i olika riktningar.

Som synes har det blivit lite sladd-spagetti i hytterna. Det är trångt i de här små loken.
/Olof