Kadee-koppel fram på Np-loket?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Kadee-koppel fram på Np-loket?

Inlägg av Lasse M »

Mina tidigare frågor här om Np loket har jag nu fått svar på, utom den rörande främre ramförlängningarna. Så jag chansar och kör enbart den frågan ett "varv" till.

1. Den främre ramförlängningen.
Följande bild finns med i byggbeskrivningen:
Bild
Byggbeskrivningen berättar enbart följande i texten:
"Löd ihop och limma fast främre ramförlängningen (122). Limma först och sedan löd fast i bottenplattan." Dessa två meningar tolkar jag som motsägelsefulla, först löd ihop och sen limma, medan nästa mening säger tvärt om, först limma sen löda.
Detalj (122) är dom sidor man ser på bilden, men den del som pilen pekar på omnämns inte i texten, den syns inte på sprängskissen som finns med och jag lyckas inte hitta denna del. Tittar jag i stycklistan för samtliga delar som byggsatsen innehåller så verkar inte denna del finnas med överhuvudtaget. Någon som vet vilken denna del är och vad den möjligtvis har för detaljnummer. Vitmetall eller etsad?

Dessutom undrar jag om man ska avlägsna den tapp som sitter gjuten med på bottenplattan, tappen är placerad ungefär exakt där som skruven för Kadee-kopplet på bilden ovan hamnar på bottenplattan.