NKlJ Yao1p Uddemolmen

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Patrik E
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 19:08

NKlJ Yao1p Uddemolmen

Inlägg av Patrik E »

Man har tre chanser att lyckas eller misslyckas med denna. En för varje del.



Bild
Bild
Bild
Patrik E
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 19:08

Re: NKlJ Yao1p Uddemolmen (Bilder)

Inlägg av Patrik E »

Bild

Bild

Bild
Tomas Jansson
Inlägg: 155
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 08:01

Re: NKlJ Yao1p Uddemolmen

Inlägg av Tomas Jansson »

Tjusigt! Vad har du använt för färg och vilka kulörer?

Mvh/Tomas J
Patrik E
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 19:08

Re: NKlJ Yao1p Uddemolmen

Inlägg av Patrik E »

Färgerna är Humbol- Det var över ett år sedan men den ljusa är 41 +31 och den röda har jag blandat med Röd matt plus orange blank. På i princip alla mina modeller har jag blandat olika kulörer. Det är ytterst sällan som man kan ta direkt från burk och lägga på. Uddeholmaren var ganska svår att få ihop tyckte jag. Svår att bocka ihop och löda. Sedan skall ju allt vara rakt och snyggt. Minsta bula syns ju ofelbart. Min plan var att göra en model i nylevererat stadium. En sak som också är svårt är takändarna. Kräver mycket finspackel o slipning.

Patrik
Tomas Jansson
Inlägg: 155
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 08:01

Re: NKlJ Yao1p Uddemolmen

Inlägg av Tomas Jansson »

Tack för tipsen! Du har lyckats väldigt bra med färgerna tycker jag - de känns väldigt rätt. En fråga till: Rimbo Grande satsen har en etsad "kant" mellan det blekgula och röda färgfältet i fronten, antagligen för att markera var det skall vara. Har du slipat bort den, eller är det att den "försvinner" när färgerna kommer på?

Mvh/Tomas J
Gäst

Re: NKlJ Yao1p Uddemolmen

Inlägg av Gäst »

Hej. Nej den kanten finns där om en i "försvagad" form. Har du lyckats få färgövergången mitt på kanten så blir den mindre synlig. Den hjälpkanten som går längs med taket på sidorna har jag dock slipat bort. Jag tyckte inte att den var till någon hjälp samtidigt som jag var tvungen att jämna till sidorna. De bilder som jag har tagit är ju extremt högupplösta. Vilket avslöjar sånt som ögat har svårt att se.

Patrik
Skriv svar