Väntkur i nollan

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
KMJK
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 20 feb 2011, 08:32

Väntkur i nollan

Inlägg av KMJK »

Hallå!

Jag tänkte att det är läge att presentera våra byggsatser även på detta forum.
För en tid sedan noterade vi att det nämndes ett önskemål om att ta fram vår väntkur från Karlevi i skala0, så det gjorde vi:
Bild
Laserskuren byggsats med ytterväggar i 2 lager 0,5mm kartong. Stommen kommer troligen bli i 2mm kartong. Detaljerat med innerväggar och träbänk.
Pris får vi återkomma med så snart vi vet var vi landar.

För er som noterar att ett spröjs har gått av på kuren i H0 så var detta en prototyp med för tunna spröjs- något som är åtgärdat på seriemodellen av den.
Frågor och beställningar till sales(snabel-a)kmjk.se
Olof
Inlägg: 1705
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av Olof »

Kul, när kommer den?

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
KMJK
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 20 feb 2011, 08:32

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av KMJK »

Olof skrev: Kul, när kommer den?

/Olof

Jag ser nu att jag glömde en liten detalj: detta är en prototyp och vi kommer endast ta fram den om vi får tillräckligt många beställningar. Vi måste alltså ha några bokade innan vi går vidare.
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av zikkan »

Då skickar jag en bokning till den uppgivna adressen!! :-)

Mvh
zikkan
Olof
Inlägg: 1705
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av Olof »

KMJK skrev: Jag ser nu att jag glömde en liten detalj: detta är en prototyp och vi kommer endast ta fram den om vi får tillräckligt många beställningar. Vi måste alltså ha några bokade innan vi går vidare.

Men för att kunna boka skulle jag vilja ha någon form av kostnadsuppskatning? Hittar inget på er hemsida tyvärr.

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
KMJK
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 20 feb 2011, 08:32

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av KMJK »

Olof skrev:
KMJK skrev: Jag ser nu att jag glömde en liten detalj: detta är en prototyp och vi kommer endast ta fram den om vi får tillräckligt många beställningar. Vi måste alltså ha några bokade innan vi går vidare.

Men för att kunna boka skulle jag vilja ha någon form av kostnadsuppskatning? Hittar inget på er hemsida tyvärr.

/Olof

Det stämmer att vi inte har något klart i dagsläget gällande pris. Det finns en ide om vad det borde hamna kring, men så fort vi har lite besked kommer information om vad priset kommer bli.
Tanken är att vi talar först om vad den kommer kosta, därefter ser vi exakt hur stort intresset är. I dagsläget ser det dock lovande ut :)
KMJK
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 20 feb 2011, 08:32

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av KMJK »

Priset på väntkuren i nollan kommer att bli 390kr.
Beställningar mottages tacksamt så vi vet att vi kan gå vidare. Leveranstid är lite svårt att säga i dagsläget, men 1-2 månader kan det nog ta. Som vanligt kräver vi inte förhandsbetalning förrän vi har byggsatsen klar för leverans.
KMJK
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 20 feb 2011, 08:32

Re: Väntkur i nollan

Inlägg av KMJK »

Byggsatsen är nu på gång och kan förväntas leveransklar inom ett par veckor om inget går snett.
Skriv svar