Ytterligare efterforskningar i tabellverken över hjulparstyper och lagerboxdata ger vid handen att hjulparen, om det rörde sig om typ 24 också kan ha haft lagerbox typ 24 (Mbr 27403, lager Ø 120/230 mm SKF 22226, fjädertapp Ø 70) eller ...
24X (Mbr 70077, lager Ø 120/230 mm SKF 227152, fjädertapp Ø 70) medan ...
30 (Mbr 70078) och 30A (Mbr 70087, lager Ø 125/240 mm SKF I-37603, fjädertapp Ø 70) användes till hjulparstyp 21, 21A och motsvarande helhjul 21H, 21AH)
Utseendemässiga skillnader torde vara små, men avvikelserna i lagerdimensioner kan ha avspeglat sig i motsvarande skillnader i ytterdiameter hos lagerhuset. Alla dessa varianter, och några till har figurerat under O/Om, men vid leveransen var det nog typ 24 som gällde.
Skillnaderna kanske inte är större än att man för modelländamål kunde acceptera en enda generisk modell för dessa äldre rullagerboxar utan lock, men med skruvplugg. När utvecklingen kommer fram till typ 33, 33A blir de utseendemässiga skillnaderna större. Men då är vi framme vid 1950-talet och hjulparstyper för 20 ton typ 38 m.fl. ännu yngre.